قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) با صدای شهید «علیرضا توسلی» (ابوحامد)+ فیلم

شهید «علیرضا توسلی» می‌گفت: «محب اهل بیت (ع) باید در تمام لحظات پیرو باشد و این پیروی فقط با پوشیدن لباس عزا و گریه نیست، بلکه در رفتار هم باید محب بود».
کد خبر: ۴۰۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ - 06July 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «علیرضا توسلی» معروف به ابوحامد، از فرماندهان و بنیان‌گذاران لشکر فاطمیون بود. وی در سال‌های اوج جنگ در افغانستان، به ایران مهاجرت کرد و در مشهد مقدس ساکن شد و طی سال‌های ۶۶ و ۶۷ به افغانستان رفت تا در کنار مجاهدین افغانستانی در مقابل نیرو‌های شوروی بجنگد.

شهید توسلی در سن ۲۵ سالگی و در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، مدتی به کردستان رفت و در آن منطقه حضور داشت. سال‌ها بعد با شعله‌ور شدن آتش جنگ در سوریه وی به‌همراه چند تن از نیرو‌های باسابقه جهادی افغانستان، گروهی را برای اعزام به سوریه تشکیل داد که بعد‌ها نام «فاطمیون» را به خود گرفت.

همسر این شهید والامقام در گفت‌وگو با دفاع‌پرس گفته است: ابوحامد همیشه می‌گفت، «اگر فاطمه نبود، دنیا نبود». وی دایم پیرامون زندگی حضرت زهرا (س) مطالعه می‌کرد و می‌گفت، «محب اهل بیت (ع) باید در تمام لحظات پیرو باشد و این پیروی فقط با پوشیدن لباس عزا و گریه نیست، بلکه در رفتار هم باید محب بود».

بیشتر بخوانید:
* ماموریت ویژه شهید «توسلی» در کربلا پس از شهادت!

ابوحامد سرانجام پس از دو سال، در پنجمین مرتبه اعزام خود به سوریه در تاریخ نهم اسفند ۱۳۹۳ به آرزوی دیرینه خود یعنی «شهادت» دست یافت. از این شهید والامقام سه فرزند به نام‌های «فاطمه»، «حامد» و «طوبی» به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار