فرمانده انتظامی استان قم در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی است

سردار «سید محمود میرفیضی» گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین عوامل کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی است و ضرورت دارد نسل جوان بیش از پیش با حماسه دوران دفاع مقدس آشنا شود.
کد خبر: ۴۰۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ - 06July 2020

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی استسردار «سید محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی استان قم در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی و موزه انقلاب و دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: فرهنگ عاشورا نسل به نسل و سینه به سینه به ما منتقل شد و این فرهنگ متعالی و ارزشمند، جلوه طلایی خود را در طول دوران دفاع مقدس به خوبی متبلور ساخت.

وی با اشاره به اینکه ایثار و از خودگذشتگی از جلوه‌ها و مولفه‌های فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است، افزود: علیرغم وجود تحریم‌ها و محدودیت ها، جلوه ایثارگری و همدلی و همراهی مردم و گروه‌های جهادی را در کمک‌های مومنانه و دیگر موارد مربوط به کرونا شاهد بودیم به طوری که حتی در پیشرفته‌ترین کشور‌ها از نظر بهداشتی نیز از آن خبری نبود.

میرفیضی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهمترین عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: این فرهنگ سد محکمی در برابر معضلات و آسیب‌های اجتماعی است و ضرورت دارد نسل جوان بیش از پیش با حماسه دوران دفاع مقدس آشنا گردد.

وی پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی مسائل رایج در جبهه‌ها را مورد اشاره قرار داد و افزود: در آن زمان با وجود رعایت سلسله مراتب، اگر یک نیروی عادی موضوعی را تذکر می‌داد، فرمانده با روی گشاده می‌پذیرفت و ما باید بتوانیم از آمیختگی فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی بهره ببریم.

فرمانده انتظامی استان قم همچنین موضوع همیار پلیس را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: استفاده از دانش آموزان به عنوان همیار پلیس موجب شد تا با فرهنگ سازی صحیح، آمار تصادفات و مرگ و میر سالانه ناشی از آن به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.

وی مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان را یکی از مراکز بسترسازی و فرهنگ سازی حوزه ایثار و شهادت خواند و تاکید کرد: این مرکز که زیر ستاد کل نیرو‌های مسلح راه اندازی می‌شود، تاثیرات عمیقی را در حوزه آشنایی با افتخارات و آموزه‌های دفاع مقدس و در نتیجه افزایش کرامت انسانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار