پیکر شهید «سعید کمالی» در ساری تشییع شد

پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم «سعید کمالی» پیش از ظهر امروز در ساری تشییع و در جوار امامزاده عباس (ع) خاکسپاری شد.
کد خبر: ۴۰۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳ - 06July 2020

پیکر شهید «سعید کمالی» در ساری تشییع شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم «سعید کمالی» پیش از ظهر امروز با حضور خیل عظیمی از مردم شهیدپرور و ولایتمدار استان مازندران در شهرستان ساری تشییع و در جوار امامزاده عباس (ع) خاکسپاری شد.

مردم ساری امروز پیکر شهیدی را روی دست گرفتند که پس از چهار سال دوری و چشم انتظاری در کربلای خان‌طومان تفحص شد و به وطن بازگشت.

بازگشت قهرمانانه این مرد حماسه‌ساز به همراه دیگر همرزم شهیدش «علی جمشیدی» حال و هوای دیگری به استان لاله‌خیز مازندران بخشید. حال و هوایی که ما را به سالهای دفاع مقدس برد.

این روزها به هر طرف که می‌نگری تمثال این دو شهید قهرمان وطن به چشم می‌خورد. تصاویری که با خود حرف‌ها دارد؛ عباراتی که راوی حکایت‌هایی است برای این مردم؛ مردمی که چهار سال بیقرار و بی‌تاب حضور فرزندان غیور این سرزمین بودند.. مردمی که سر از پانشناخته شب گذشته در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گرد هم آمدند و در مراسم وداع با این شهدا سنگ تمام گذاشتند و امروز هم آمدند تا پیکر سعید کمالی را تا جایگاه ابدی‌اش بدرقه کنند.

آری! این مردم مشتاقانه و بی‌صبرانه منتظر این لحظات بدون تکرار بودند و امروز تصاویری ناب از حماسه حضور را در قاب دوربین‌ها به ثبت رساندند.

امروز مردم نشان دادند حتی با وجود ویروس منحوسی چون کرونا بر سر عهد و پیمان‌شان با شهدا و آرمان‌های بلندشان هستند و به استقبال از حماسه‌ها می‌آیند و بدرقه می‌کنند.

در روزی که چشم‌ها خون‌بار و دلها غم‌بار بود حماسه در حماسه قد کشید و تاریخ در تاریخ تکرار شد و دوباره روزهای دفاع مقدس برایمان تداعی شد.

امروز این مردمان نشان دادند حماسه‌ها را باید روایت کرد، حماسه‌ها را باید سرود، حماسه‌ها را باید واژه‌ به واژه به دامن ریخت و حماسه‌ها را باید باشکوه‌ رقم زد... حماسه‌ای به نام «سعید کمالی» و «علی جمشیدی» و دیگر مسافران خان‌طومان را...

آری! حکایت این مردم حکایت وصل است و وصال با یار بازگشته از سفر را باید در برگ‌های زرین کتاب انقلاب نگاشت.

و امشب باز همین مردم در شهرستان نور با پیکر مسافر دیگر خان‌طومان شهید مدافع حرم «علی جمشیدی» وداع خواهند کرد.

فردا نیز استان مازندران و شهرستان نور پیکر فرزندش را روی دست می‌گیرد تا به جایگاه ابدی تشییع و خاکسپاری کند.

این هفته و هفته قبل که مزین به عطر و بوی شهدا در دهه کرامت بود در یاد و خاطر مردم علوی‌تبار مازندران و در تاریخ این سرزمین ماندگار و جاودان خواهد ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار