فراخوان برگزاری تظاهرات برای برکناری دولت «مصطفی الکاظمی»

نواده یکی از رهبران عشائر انقلاب ۱۹۲۰ عراق با انتشار بیانیه‌ای ساکنان استان‌های جنوبی و مرکزی کشور را به شرکت در تظاهرات گسترده برای پیگیری مطالبات قانونی خود و برکناری دولت کنونی فراخواند.
کد خبر: ۴۰۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ - 06July 2020

فراخوان برگزاری تظاهرات برای برکناری دولت مصطفی الکاظمیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «آمر جیاد شعلان ابوالجون» نواده یکی از رهبران انقلاب ۱۹۲۰ عراق علیه استعمار انگلیس که هدایت این انقلاب را در جنوب عراق برعهده داشت، امروز طی بیانیه‌ای خواستار برگزاری تظاهرات گسترده در نزدیکی مقر نخست‌وزیری شد.

به نوشته پایگاه خبری «المعلومه» وی طی بیانیه‌ای، خواستار حضور مردم استان‌های جنوبی و مرکزی در این تظاهرات و پیگیری مطالبات قانونی خود به‌ویژه برکناری دولت «مصطفی الکاظمی» شد و تهدید کرد که تا تحقق این مطالبات عقب‌نشینی در کار نخواهد بود حتی اگر این امر به بهای از دست رفتن جان آنها باشد.

در این بیانیه آمده است: ما به وعده و عهد خود در قبال شما وفا کردیم، اما دیگران این عهد و وفا را شکستند و زیر پا گذاشتند. زمانی که بزرگ یک قوم به عهد و وعده خود در قبال رعیتش وفا نکند و آن را به دلخواه خود، بشکند، گمان می‌کنید چه اتفاقی خواهد افتاد؟

آمر جیاد شعلان ابوالجون با بیان اینکه به حرفی که می زند پایبند است، تاکید کرد: با قلبی آکنده از ایمان و اعتقاد به این‌که ما طالبان حق هستیم، با مارقین دل‌مرده با سینه‌هایی برهنه و دست‌هایی قدرتمند مواجه خواهیم شد و باطل را از بین خواهیم برد و همه آنها را با قدرت فرزندان انقلاب «العشرین» (۱۹۲۰) شکست خواهیم داد و حق عراق و مردم آن را بازپس خواهیم گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: از این رهگذر از کلیه استان‌های مرکزی و جنوبی دعوت می‌کنم تا در این انقلاب خشم با تظاهراتی که تا تحقق کلیه مطالبات ادامه خواهد یافت و نخستین مطالبه آن برکناری دولت الکاظمی که آتش فتنه را در میان دوستان و اعضای یک خانواده به پا کرده، خواهد بود، شرکت کنند. ما از این مطالبه خود دست برنمی‌داریم؛ حتی اگر جانمان را در این راه از دست بدهیم.

وی زمان آغاز این تظاهرات را روز یک‌شنبه آینده ۲۰۲۰/۰۷/۱۲ ساعت ۹ صبح در میدان «الحریه» واقع در نزدیکی سازمان زندانیان اعلام کرد و گفت که از این مکان تظاهرات آغاز می‌شود و به سوی مقر نخست‌وزیری ادامه می‌یابد.

مرحوم آیت‎الله میرزا محمدتقی شیرازی، در سال ۱۹۲۰ میلادی فتوای مشهور خود را علیه استعمار انگلیس صادر کرد که در نهایت با رهبری این مرجع و پیروزی عشایر عراقی و اتحاد مردم این کشور، استعمارگران انگلیسی از خاک این کشور خارج شدند. «شعلان ابو الجون» رهبر عشیرة «الظوالم» از عشائر شهر «الرمیثه» در استان «المثنی» بود که هدایت انقلاب موسوم به «ثورة العشرین» علیه استعمار انگلیس را در جنوب کشور هدایت کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها