نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین:

اسرائیل مسبب گسترش کرونا در مناطق فلسطینی است

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که رژیم صهیونیستی با سلب اختیار کنترل گذرگاه‌ها از طرف فلسطینی موجب گسترش شیوع کرونا در سرزمین‌های فلسطینی شده است.
کد خبر: ۴۰۴۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ - 06July 2020

اسرائیل مسبب گسترش کرونا در مناطق فلسطینی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (دوشنبه) گفت که رژیم صهیونیستی مانع اقدام سازمان امنیتی فلسطین در ایجاد پست‌های نظامی در مناطق موسوم به (ج) می‌شود.

بر اساس گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، مناطق (ج) که کاملاً به هم متصل و در سرتاسر کرانه باختری گسترده شده است، ۶۱ درصد مساحت کرانه را به خود اختصاص می‌دهد و کاملاً تحت سیطره اداری و امنیتی رژیم صهیونیستی است.

سازمان امنیت فلسطین تصمیم دارد در راستای تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با گسترش شیوع ویروس کرونا پست‌هایی را در گذرگاه‌ها ایجاد کند.

اشتیه طی نطقی در نشست هفتگی کابینه عراق گفت: «این قضیه که ما گذرگاه‌ها و مرزهایمان را تحت کنترل خود نداریم به قدر زیادی در گسترش ویروس کرونا نقش داشته است. سرزمین ما تکه تکه شده است. قدس را با دیوار حائل محاصره کردند و ما را از کار در آنجا منع کردند».

نخست وزیر تشکیلات خودگردان ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای بستن همه گذرگاه‌ها، گفت: «ما درخواستی را به نیروهای سازمان ملل خواهیم فرستاد تا مراقب مرزهایمان با اسرائیل باشند».

وی با اشاره به افزایش بی سابقه شمار مبتلایان به کرونا در سرزمین‌های فلسطینی گفت: «۱۸ درصد از موارد ابتلا مربوط به بازگشت کارگران از اراضی اشغالی ۴۸ است».

اشتیه از کارگران فلسطینی خواست که در مدت پیش رو شب‌ها را در همان مناطق محل کار خود در سرزمین‌های اشغالی ۴۸ سپری کنند و هر روز بین محل کار تا خانه‌هایشان در رفت و آمد نباشند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان همچنین ۸۲ درصد از موارد ابتلای جدید را ناشی از شرکت شهروندان در مراسم‌های عروسی و عزا خواند و از آن‌ها خواست به شیوه‌نامه‌های بهداشتی ازجمله عدم خروج غیر ضروری از منزل عمل کنند.

وی همچنین خواستار لغو همه مراسم‌های جشن یا هر اجتماعی تا پس از خروج از بحران کرونا شد.

اشتیه با اشاره به اینکه استان «الخلیل» شاهد افزایش بیشتر شمار مبتلایان است، از تدابیر فوری برای مقابله با شیوع این بیماری خبر داد.

تشکیلات خودگردان فلسطین امروز برای چهارمین روز متوالی همه شهرها و شهرک‌های کرانه باختری را برای مقابله با کرونا بسته است.

شمار کلی مبتلایان به کرونا در کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی تا یکشنبه شب به چهار هزار و ۷۷۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۱ نفر جان باختند و ۶۶۵ نفر هم بهبود کامل یافتند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار