پارلمان عراق خواستار موضع‌گیری رسمی کردستان در قبال تجاوزهای ترکیه شد

نماینده کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تأکید کرد که منطقه کردستان عراق باید موضع‌گیری رسمی در قبال تجاوزهای ترکیه داشته باشد.
کد خبر: ۴۰۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ - 06July 2020

پارلمان عراق خواستار موضع‌گیری رسمی کردستان در قبال تجاوزهای ترکیه شد‌به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بدر الزیادی» نماینده کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (دوشنبه)، خواستار موضع‌گیری رسمی منطقه کردستان عراق در برابر تجاوزهای ترکیه به خاک عراق شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کشور عراق «واع»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در این خصوص گفت که نیروهای ترکیه حدود هفتاد کیلومتر وارد خاک عراق شدند و چندین بار حریم هوایی عراق را نقض کردند.

بدر الزیادی در ادامه بر لزوم مطرح شدن موضوع در شورای امنیت، سازمان ملل و اتحادیه عرب تأکید کرد و گفت:‌ «پارلمان از دولت درباره متوقف کردن این دخالت حمایت می‌کند».

ترکیه از ۱۴ ژوئن عملیات گسترده‌ای با نام «پنجه عقاب» و از ۱۷ ژوئن عملیات «پنجه ببر» را در شمال عراق با هدف نابودی عناصر گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) آغاز کرده است که با اعتراض شدید دولت بغداد و مقامات مسئول عراقی مواجه است؛ اما آنکارا بی‌توجه به این اعتراض‌ها به نقض حاکمیت عراق، تاکید دارد که به عملیات خود ادامه دهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار