چاووش اوغلو: به تصمیم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ترکیه واکنش نشان می‌دهیم

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت:‌ اگر اتحادیه اروپا تصمیم‌های جدیدی علیه ترکیه بردارد، آنکارا نیز گام متقابلی خواهد برداشت.
کد خبر: ۴۰۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ - 06July 2020

چاووش اوغلو: به تصمیم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ترکیه واکنش نشان می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، چاووش اوغلو در واکنش به سخنان مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا درباره ترکیه گفت: اگر اتحادیه اروپا تصمیم‌های جدیدی علیه ترکیه بردارد، ما نیز گام متقابلی خواهیم برداشت و این مسئله کمکی به ایجاد راه‌حل نمی‌کند.

وی گفت:‌اتحادیه اروپا باید تصمیماتش را بی‌طرفانه اتخاذ کند و متکی به انگیزه‌های سیاسی نباشد.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه، ما همواره آماده گفت‌وگو درخصوص جزیره قبرس هستیم، گفت: اتحادیه اروپا باید به وعده‌هایی که به آنکارا داده عمل کند.

وی همچنین گفت: اروپا باید تصمیماتی را که درباره مسئله مهاجرت اتخاذ کرده، عملی کند.

چاووش اوغلو تصریح کرد: برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به حفتر کودتاگر در لیبی کمک می‌کنند. فرانسه از جمله کشورهایی است که به حفتر در لیبی کمک کرده و انواع حمایت‌ها را از وی به عمل آورده است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز نیز گزارش داد که جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد:‌ روابط ما با ترکیه در بهترین حالت قرار ندارد و باید برای بهبود آن قدم برداریم.

وی افزود: رابطه ما با ترکیه خوب نیست و مشکلاتی در این میان وجود دارد که باید حل شود.

بورل تاکید کرد:‌ شرکت‌کنندگان در کنفرانس برلین باید از همه تلاش‌ها جهت پایان دادن به درگیری در لیبی حمایت کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما نشستی مهم در پارلمان اروپا داریم که در آن، مسائل سوریه و لیبی را بررسی خواهیم کرد. می‌خواهیم حرف‌های دولت ترکیه را در این نشست بشنویم.

وی افزود: ترکیه در لیست کشورهای ممنوع‌السفر به اروپا قرار ندارد.

سوریه، لیبی و حفاری‌های ترکیه در منطقه اقتصادی قبرس از جمله مسائل مورد اختلاف میان ترکیه و اتحادیه اروپاست که مدتی است روابط برخی از کشورهای عضو این اتحادیه از جمله فرانسه را با ترکیه تیره کرده است.

«ژان ایو لو دریان» وزیر امورخارجه فرانسه روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد: وزیران امورخارجه اتحادیه اروپا در ۱۳ ژوئیه (۲۳ تیر) نشستی در مورد ترکیه برگزار خواهند کرد که در آن تحریم‌های جدید آنکارا می‌تواند در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها