معرفی کتاب؛

«از تولد تا تولد»

کتاب «از تولد تا تولد» روایتگر خاطرات سرهنگ آزاده و جانباز «محمد صحّت» از کارکنان ارتش جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۴۰۴۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶ - 07July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «از تولد تا تولد» از مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس، در برگیرنده‌ خاطرات طفولیت تا آزادی از اسارت سرهنگ جانباز «محمد صحّت» از کارکنان ارتش جهوری اسلامی است که تدوین آن را «اعظم محمودی» بر عهده داشته و توسط نشر «زلال اندیشه» و با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی به زیور طبع آراسته شده است.

در مقدمه کتاب «از تولد تا تولد» آمده است: آنچه از تاریخ شفاهی حاصل می‌شود، روایت مستندی است که در کنار اطلاعات دیگر، تا اندازه‌ای فراوان، بخشی از ناگفته‌ها و اسرار و معماهای تاریخی را – بویژه در حوزه‌ی تاریخ معاصر– بیان و حل می‌کند. چنین شیوه‌ای این بستر را برای محقق فراهم می‌کند که رخدادها را نه از یک روزنه، که به مثابه نوعی تجربه‌ی گروهی بنگرد و به واکاوی آن بپردازد؛ همچنین در قضاوت تاریخی به استنادهای بیش‌تری دست یابد و در سیر مطالعاتی خود از اعتمادی بیش‌تر و کارش از اعتباری بهتر برخوردار شود.

بخشی از کتاب

یک روز اعلام شد که می­‌خواهند ببرند به کربلا و نجف. خیلی خوشحال بودیم. این عمل می‌­توانست تقریباً خستگی تمام مدت را از تنمان بیرون ببرد. بالاخره در دو سری، صبح زود، قبل از طلوع آفتاب، سوار اتوبوس شدیم و برای اولین بار ستاره­‌های آسمان را هم دیدیم. هر یک نفر یک اسکورت مسلح داشت به سمت کربلا حرکت کردیم. بالاخره رسیدیم کربلا.  چیزی می­‌گویم و چیزی می­‌شنوید؛ مگر می­‌شود وصف کرد؟ همه از درب ورودی، سینه­‌خیز وارد حرم امام حسین (ع) شدیم و حرم قرق و خلوت شده بود. زیارت سیری و گریه فراوانی کردیم.

کتاب « از تولد تا تولد »، در 180 صفحه با قطع رقعی در سال 1398 به زیور طبع آراسته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار