مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی خبر داد؛

چاپ ۳۱۰ عنوان کتاب از سوی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: تا کنون ۳۱۰ عنوان کتاب در خراسان شمالی توسط این اداره کل چاپ و منتشر شده است.
کد خبر: ۴۰۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ - 07July 2020

چاپ ۳۱۰ عنوان کتاب از سوی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالیسرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌و گو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان شمالی اظهار کرد: قلم زندن یکی از راه های موثر در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداست و نویسندگان باید در این مسیر کوتاهی نکنند.

وی ادامه داد: برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس تنها با صحبت کردن نمی شود آن را به نسل های آینده منتقل کرد بلکه یکی از راه های انتقال این آثار و فرهنگ، قلم زدن است تا تمامی آن خاطرات در قالب کتاب به نسل آینده انتقال داده شود.

امیری عنوان کرد: شهیدان خاطرات ارزشمندی را در سینه داشتند که به خاک سپرده شد ولی رزمندگان و ایثارگران ما هنوز زنده هستند و این وظیفه بر دوش آن ها است که نگذارند این خاطرات به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد: آرامش و امنیت امروز ما به خاطر رشادت ها و از جان گذشتگی های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس است و ایثارگران و جانبازان و همچنین نویسندگان در راستای حفظ این رشادت ها و انتقال آن به نسل های آینده رسالت بسیار سنگینی دارند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به اهمیت قلم زدن در قرآن و احادیث گفت: قلم زدن مانند سلاح و تجهیزات جنگی است چرا که توسط آن مفاهیم و اهداف دفاع مقدس و جنگ نابرابر به نسل جدید منتقل می شود.

وی اعلام کرد: تا کنون 310 عنوان کتاب در خراسان شمالی توسط این اداره کل چاپ و منتشر شده و در سال جاری نیز 70 عنوان کتاب را با کمک نویسندگان و اهل قلم و حمایت دستگاههای فرهنگی چاپ خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار