با صدور بیانیه‌ای مشترک صورت گرفت؛

هشدار فرانسه، آلمان، مصر و اردن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی

فرانسه، آلمان، مصر و اردن با صدور بیانیه‌ای مشترک، به رژیم اشغالگر قدس در خصوص الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، هشدار دادند.
کد خبر: ۴۰۴۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ - 07July 2020

هشدار فرانسه، آلمان، مصر و اردن به اشغالگری‌های اسرائیلبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، چهار کشور فرانسه، آلمان، مصر و اردن امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای مشترک در خصوص الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، به رژیم اشغالگر قدس هشدار دادند.

در بیانیه مشترک این چهار کشور آمده است که وزرای خارجه کشورهای متبوع درباره چگونگی ازسرگیری مذاکرات به اصطلاح صلح میان طرفین فلسطینی و صهیونیست‌ها به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

همچنین در بیانیه مذکور که پس از نشست ویدئوکنفرانسی وزرای خارجه این چهار کشور توسط وزارت خارجه آلمان منتشر شد، آمده است: هم‌نظریم که الحاق هر بخش از اراضی فلسطینیان که در سال ۱۹۶۷ اشغال شد، نقض قوانین بین‌المللی است و بنیان‌های فرایند صلح (!) را به خطر می‌اندازد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: ما هیچ تغییری در مرزهای ۱۹۶۷ که مورد توافق طرف‌های درگیر نباشد را نمی‌پذیریم. چنین گامی (اشغال‌گری صهیونیست‌ها) می‌تواند پیامدهای جدی برای امنیت و ثبات در منطقه داشته باشد.

وزرای خارجه آلمان، فرانسه، اردن و مصر در پایان تأکید کردند که اجرای طرح اشغال می‌تواند عواقبی را نیز برای روابط آن‌ها با رژیم صهیونیستی با خود به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار