استاندار سمنان :

بازنشر فضای دوران دفاع مقدس بین نسل حاضر جامعه از ضروریات مقابله با دشمنان

«علیرضا آشناگر» گفت: ما هنوز در دوران دفاع مقدس هستیم و دشمن ما همان دشمن است، ولی با شیوه‌های جدید در مقابل ما ایستاده است، یکی از ضروریات مقابله با دشمنان بازگرداندن و بازنشر فضای دوران دفاع مقدس بین نسل حاضر جامعه است.
کد خبر: ۴۰۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴ - 07July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «علیرضا آشناگر» استاندار سمنان در جلسه هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان که بعد از ظهر امروز (سه شنبه) به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس دفاع مقدس نشان سربلندی، سرفرازی و عزت ملت ایران است و اقتدار و عزت امروز جامعه ما را شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس کردند.

آشناگر گفت: بیان رشادت‌های دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس زمینه‌ساز تزریق امید و میهن‌دوستی در بین نوجوانان و جوانان خواهد بود و جای دارد عظمت شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران برای نسل‌های بعد از جنگ تحمیلی به‌صورت مستمر بیان شود.

وی افزود: یکی از ثمرات مهم دفاع مقدس، تربیت نسلی جوان و شجاع بود که این قهرمانان ملی با کمترین امکانات و با اعتقاد و عزم راسخ در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و ما موظف هستیم فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های بعد انتقال دهیم.

استاندار گفت: در قالب طرح‌های مختلف از جمله خاطره گویی، دستاوردهای ارزشمند جانبازان، ایثارگران و برای عموم مردم بازگو شود و در نشست‌ها و محافل  بخشی از خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس بازخوانی و بازروایی شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات با غرق شدن در مسائل سیاسی و جناحی، دوستی، همدلی، برادری و وحدت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از یادمان رفته  که باید اعتقاد به باورهای الهی و اعتقاد به ارزش های اسلامی بار دیگر به جامعه نشر داده شود که این امر وظیفه ماست که از این عزیزان سرکشی کنیم.

وی گفت: ما هنوز در دوران  دفاع مقدس هستیم  و دشمن ما همان دشمن است ولی با شیوه های جدید در مقابل ما ایستاده است، یکی  از ضروریات مقابله با دشمنان، بازگرداندن و باز نشر فضای دوران دفاع مقدس بین نسل حاضر جامعه است. 

این مسئول در خصوص مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان خاطرنشان کرد: فرایند ساخت و طراحی موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان مطلوب است و دولت و همه مسؤلین مربوطه برای تکمیل این طرح مهم نهایت تلاش خود را انجام دادند  که از تلاش‌های تمام مسؤلین مربوط قدردانی می‌شود.

وی با بیان این که دانش آموزان و دانشجویان مخاطبان اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستند، گفت: از ظرفیت موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان و شیوه های ارتباطی جدید در شرایط کنونی برای یادآوری ارزش‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان و دانشجویان نهایت استفاده انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها