نگاهی کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «محمد اسماعیل شکیب»

شهید «محمد اسماعیل شکیب» پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از حضور در چند عملیات، سرانجام در تاریخ 21 اسفندماه 1364 در عملیات والفجر 8 در جزیره مجنون به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ - 08July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمد اسماعیل شکیب»، در 16 فروردین‌ماه 1341 در تبریز به دنیا آمد. وی از معترضین به رژیم ضدانسانی و ضداسلامی پهلوی بود. هرجا تظاهرات ضدرژیم بود محمداسماعیل در آن حضور داشت. این شهید والامقام پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از حضور در چند عملیات، سرانجام در تاریخ 21 اسفندماه 1364 در عملیات والفجر 8 در جزیره مجنون به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

محمد اسماعیل در خردادماه 1341 در یک خانواده مذهبی دیده به جهان گشود. او از دوران کودکی علاقه خاصی به مراسم مذهبی و شرکت در جلسات قرآن و عقاید دینی داشت. در دوران انقلاب اعلامیه‌هایی که از قم به تبریز می‌رسید مردم را در جریان امر قرار می‌داد، محمداسماعیل نیز مانند دیگران با مطالعه آن‌ها از معترضین به رژیم ضدانسانی و ضداسلامی پهلوی بود. هرجا تظاهرات ضدرژیم بود محمداسماعیل در آن حضور داشت.

انقلاب اسلامی ایران نقطه عطفی در زندگی محمداسماعیل بود، او معتقد بود که هر قدمی که انسان برمی‌دارد باید ببیند که آیا آن قدم در راه انقلاب و اسلام موثر است یا نه؟ از کلماتی که همیشه بر زبان داشت این بود که برای گرفتن ارزاق عمومی به صف نایستید، بگذارید که همه هر چیزی لازم دارند بخرند وقتی که صف تمام شد شما نیز آسوده و راحت بروید هر چیزی که لازم دارید بخرید و با این عمل خود جلوی هرگونه شایعه پراکنی را بگیرید.

محمداسماعیل در سال 1360 به جهادگران پیوست و در جهاد سازندگی فعالیت خود را آغاز کرد و به مدت سه سال در جبهه‌ها در راه دین با دشمن جنگید و با دشمنان ستمگر مبارزه کرد. بالاخره محمداسماعیل در سال 1363 در عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار