لغو طرح ترافیک در انتظار دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا

مشاور شهردار تهران به تشریح آخرین تصمیمات مدیریت شهری برای اجرا یا لغو طرح ترافیک تهران با افزایش مبتلایان به کرونا پرداخت.
کد خبر: ۴۰۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ - 08July 2020

لغو طرح ترافیک در انتظار دستور ستاد ملی مبارزه با کرونابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، غلامحسین محمدی مشاور شهردار تهران در گفت‌وگویی به سوالی در خصوص تغییر تصمیم مدیریت شهری در اجرای طرح ترافیک یا ساعت کاری ادارات تهران با توجه به افزایش متبلایان به کرونا پاسخ داد و اظهار داشت: تمامی تصمیمات در این خصوص بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است و شهرداری تابع این تصمیمات است.

وی ادامه داد: ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و اگر ستاد تصمیمش به ادامه طرح باشد که تاکنون هم به همین صورت بوده، طرح اجرا می‌شود اما اگر غیر از این باشد، اجرای طرح ترافیک را متوقف می‌کنیم.

مشاور شهردار تهران با بیان اینکه خط قرمز شهرداری صیانت و سلامت شهروندان است و ضمن ابراز نظر کارشناسی تابع تصمیمات هستیم، بیان داشت: تصمیم گیری در این خصوص بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست، به این معنا که اگر طبق گزارشات متقن علمی افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا به طرح ترافیک مرتبط شود و ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص دستور به لغو آن دهد، قطعا ما تابعیم.

وی ادامه داد: ما نظر کارشناسی خودمان را داریم و این مساله در جلسات کارشناسی با اقامه ادله متنوع به بحث و بررسی گذاشته شده و با حضور همه ذینفعان از جمله نمایندگان وزارت کشور، پلیس و وزارت بهداشت تاکنون تصمیم ادامه طرح بوده است.

محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ارزیابی حاصله از برخوردهای سختگیرانه در اجباری شدن ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی به چه صورتی است، خاطرنشان کرد: چه در مترو و اتوبوس تلاش شده است که اجباری شدن ماسک به صورت حداکثری انجام شود و در تاکسی‌ها هم رانندگان تاکسی هم خودشان این مساله را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: من پیش از این هم اعلام کرده‌ام که توان ما در این مساله محدود است و شهروندان در این زمینه باید همکاری کنند و اگر موارد نقضی را دیدند، حتما از طریق مراجع ذی‌صلاح به ما اطلاع‌رسانی کنند تا ما رسیدگی جدی‌تری را به این مسائل انجام دهیم.

مشاور شهردار تهران به سوال دیگری در خصوص اجباری شدن پرداخت‌های الکترونیکی در تاکسی‌های شهری هم پاسخ داد و تاکید کرد: سازوکار این مساله در تاکسی‌ها وجود دارد و بارکدخوان هستند اما اجرایی شدن این مساله بستگی به این دارد که مردم تا چه میزان از این اقدام استقبال کنند.

وی ادامه داد: ما قاعدتا نمی‌توانیم پرداخت سنتی کرایه تاکسی‌ها را ممنوع کنیم مگر اینکه اطلاع‌رسانی در این خصوص را به طور کامل انجام دهیم و مردم به این امکان مجهز شوند برای مثال اگر خاطرتان باشند، ما در دورانی که محدودیت‌های کرونایی در تهران تشدید شده بود، فروش بلیط در مترو را تا حدودی ممنوع کرده بودیم، که این کار هم با اطلاع‌رسانی و در شرایط اضطراری قطعا ادامه خواهد داشت.

محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه نظارت‌هایی بر بوستان‌های جنگلی تهران با توجه به افزایش ابتلا کرونا اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه ستاد ملی مقابله با کرونا ما ممنوعیتی در استفاده از بوستان‌های تهران نداریم و شرایط تهران قرمز اعلام نشده است.

وی ادامه داد: به محض اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا درجه هشدار را بالا ببرد و خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر در تهران شوند، ما هم تابع تصمیمات این ستاد خواهیم بود.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار