نویسنده و شاعر لرستانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

چاپ و انتشار کتاب «بابای قهرمان» در آینده نزدیک

فرشته حسن زاده گفت: کتاب «بابای قهرمان» در آینده نزدیک با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، توسط انتشارات «پراکنده» چاپ و منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۰۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ - 08July 2020

چاپ و انتشار کتاب «بابای قهرمان» در آینده نزدیک

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از لرستان، اختصاص یک روز  از تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام ادبیات کودک و نوجوان نشان از اهمیت کارکردن و فعالیت برای این گروه سنی دارد،  چراکه سال‌های آغازین زندگی از مهمترین مقاطع سنی برای یادگیری، الگوپذیری و شکل‌گیری شخصیت است.

در سال‌های اخیر شاعران و نویسندگان فراوانی سعی کرده‌اند که مفاهیم ارزشی به‌ویژه دستاوردهای عظیم دفاع مقدس را با زبانی کودکانه برای این گروه سنی تهیه کنند و در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  گامی موثر بردارند. از جمله این نویسندگان و شاعران متعهد، «فرشته حسن زاده» است که با وی به گفت‌وگویی نشستیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

دفاع‌پرس: خودتان را معرفی کنید؟

«سیده فرشته حسن زاده» هستم، دکترای زبان و ادبیات فارسی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان مشغول به فعالیت هستم و این روزها به یاری خداوند متعال مشغول نوشتن رساله دکتری‌ام با عنوان «بررسی موسیقی در شعر کودک و نوجوان» هستم.

دفاع‌پرس: بیشترین فعالیت ادبی شما در چه زمینه ای است؟

ادبیات کودک و نوجوان با مفاهیم دفاع مقدسی

دفاع‌پرس: نوشتن را در چه سنی شروع کردید؟

 از دوران دانش آموزی نوشتن داستان، سرودن شعر و پژوهش را آغاز کردم.

دفاع‌پرس: مهمترین آثار ادبی‌تان را نام ببرید و در مورد هر کدام از آنها به اختصار توضیح دهید.

کتاب شعر کودک و نوجوان با عنوان«زائر کوچک» با موضوع شعر رضوی، که این کتاب را انتشارات «سوره مهر»  چاپ کرد و کتاب «بابای قهرمان» نیز در آینده نزدیک با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان توسط انتشارات «پراکنده» چاپ می‌شود.  اشعار این کتاب شامل 11 قطعه شعر است که در حوزه ادبیات کودک و نوجوان با مفاهیم دفاع مقدسی در قالب چارپاره سروده شده است که امیدوارم اشعار این کتاب مورد توجه و علاقه کودکان سرزمینم قرار بگیرید.

دفاع‌پرس: سایر فعالیت‌های فرهنگی و ادبی‌تان را بیان کنید.

از دیگر فعالیت‌های ادبی و فرهنگی بنده می‌توانم به مسئولیت انجمن ادبیات داستانی بسیج هنرمندان استان لرستان، عضویت در کانون نویسندگان کودک و نوجوان کشور، عضو جمعیت بانوان پژوهشگر در حوزه دفاع مقدس، داوری مسابقات شعر، داستان و خاطره ومتن ادبی نسل سلمان با موضوع دفاع مقدس، داوری جشنواره سراسری «نامه‌ای به شهید» و داروی جشنواره‌های ادبی کانون پرورش فکری در ادوار مختلف و عضویت در بنیاد ملی نخبگان اشاره کنم.

دفاع پرس: آیا تاکنون در جشنواره‌ای موفق به کسب مقام شده اید؟

بله در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در سال 1390، جشنواره بین‌المللی خوارزمی در بخش ادبیات داستانی و در جشنوارهای ادبی شعر و داستان بخش کشور و استان جزء برگزیده‌ها بودم.

گفت‌وگو از عصمت دهقانی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها