دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد با فرماندار اشکذر

سرهنگ پاسدار «منصور زارع» با حضور در فرمانداری اشکذر با «هادی هادی‌نسب» فرماندار این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۰۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ - 09July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، سرهنگ پاسدار «منصور زارع» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان یزد با حضور در فرمانداری اشکذر با «هادی هادی نسب» فرماندار این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران، جهاد کشاورزی و جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اشکذر نیز حضور داشتند، در خصوص موضوعات مرتبط با تدوین دانشنامه دفاع مقدس و ساماندهی یادمان شهدای گمنام شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

فرماندار اشکذر در این جلسه توجه و اهمیت دادن به حوزه آثار دفاع مقدس را مهم دانست و گفت: برای ماندگاری یاد و خاطره شهدا و معرفی به نسل‌های بعدی انقلاب از تمامی آثار هنری و کارهای ارزشمندی که در این زمینه در شهرستان انجام شود حمایت خواهد شد.

هادی‌نسب افزود: تحقیق و پژوهش در خصوص دفاع مقدس مستلزم فهم دقیق موضوع، دسترسی به ابزار‌ها و مهم‌تر از همه داشتن انگیزه لازم است و در شهرستان اشکذر این موضوع جای کار و توجه بیشتر دارد.

وی تدوین دانشنامه دفاع مقدس شهرستان را کاری ارزشمند در حوزه دفاع مقدس عنوان کرد و ادامه داد: توصیف شهدا باید به گونه‌ای باشد تا نسل فعلی كه از دوران جنگ تحمیلی فاصله گرفته و نسل‌های آتی كه مظاهر زنده دفاع مقدس را نخواهند دید، بتوانند از آن بهره‌های لازم را ببرند.

در ادامه مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان یزد با بیان اینکه تدوین دانشنامه دفاع مقدس یک اثر ماندگار است که در کنگره ملی شهدای استان آماده و رونمایی می‌شود، گفت: این دانش نامه مرجعی از اطلاعات در سه حوزه شهدا و اشخاص، گروه نظامی و جغرافیا، گروه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است.

زارع با بیان اینکه در تدوین دانشنامه دفاع مقدس برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف صورت گرفته است، بر لزوم تعامل و همکاری فرمانداری‌ها در جهت تکمیل اطلاعات مرتبط با بخش شهدای شاخص شهرستان ها  تأکید کرد.

وی به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت ثبت خاطرات دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: اقدامات بسیار خوبی در قالب قرارگاه های جهادی اعم از تولید ماسک و رزمایش کمک مومنانه در مناطق مختلف استان انجام شده که این خاطرات ارزشی باید ثبت و ضبط و ماندگار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار