مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس الگوی جاودانه ملت ایران برای عبور از سختی‌ها و تهدیدهاست

سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» گفت: هشت سال دفاع مقدس الگوی جاودانه ملت ایران برای عبور از سختی‌های ناشی از فتنه انگیزی و توطئه نظام سلطه و استکبار است که اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران محصول مقاومت و درس آموزی از هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۰۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳ - 09July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان ‌در کارگروه دادگستری و دستگاه‌های وابسته که با حضور «سیدمحسن مظهری» رئیس‌کل دادگستری استان سمنان و اعضای کارگروه به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس فرصتی مغتم برای بازخوانی ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: رزمندگان و ایثارگران با جهاد در راه خدا، ایمان، شجاعت، ایثار و فداکاری، پیروی از امام  و با دستان خالی  توانستند در دشمنان پیروز شوند و برگ زرینی را در کتاب تاریخ این مرز و بوم رقم زنند.

سلامی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، الگوی جاودانه ملت ایران برای عبور از سختی های ناشی از فتنه انگیزی و توطئه نظام سلطه و استکبار است، گفت: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران محصول مقاومت و درس آموزی از هشت سال دفاع مقدس است، دفاع مقدس جهاد فی سبیل الله بود که باید روحیه و فرهنگ مجاهدت در راه خدا و تفکر انقلابی امروز در بین جوانان تقویت شود.

این مسئول ادامه داد: همه ما وظیفه داریم این رویداد بزرگ را که حاصل خون شهدا است با عزت زنده نگهداریم، امروز فضای مجازی، رسانه و هنر بهترین بستر برای معرفی دفاع مقدس و ترویج ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس هستند.

وی به برنامه‌های اجرایی چهلمین سال آغاز دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از سوم خرداد سال ۱۳۹۹ تا پایان سال برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس دنبال می‌شود و انتظار ما از تمامی دستگاههای اجرایی، نیروهای مسلح، مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، در گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس این است که تجارب دوران با شکوه دفاع مقدس را با شیوه‌های جذاب به نسل جوان منتقل کنند و نیز از حضور رزمنگان و  پیشکسوتان برای سخنرانی و انتقال تجارب در مجالس و محافل دعوت شود.

«سیدمحسن مظهری» رئیس‌کل دادگستری استان سمنان در این دیدار گفت: یک بخش از دفاع مقدس خسارت‌های و زیان‌های فراوان بود که به ما وارد شد و بخش دوم آن حماسه‌های فراوان و ارزش‌های بزرگی بود  که ملت ما را در ابعاد گوناگون توانمند ساخت و جا دارد این ابعاد  باید به خوبی در جامعه امرزی تبیین شود.

وی اضافه کرد: اگر ارزش‌های دفاع مقدس فراموش شود انقلاب ما نیز به فراموشی سپرده خواهد شد و ما امروز هرچه داریم از مجاهدت‌های بزرگ آن دوران با عظمت داریم.

مظهری متذکر شد: چهلمین سال دفاع مقدس یک فرصت ارزشمند برای تلنگر و تذکر به همه است که بدانیم امروز، ما میراث‌دار چه انسان‌های با عظمتی هستیم و اگر فداکاری و ایثارگری و ایستادگی شهدا و رزمندگان نبود، امروز کشور در این جایگاه قرار نداشت و استقلال ما حفظ نمی‌شد.

در پایان مقرر شد؛ سرکشی و تجلیل از رزمندگان و ایثارگران، گسترش محافل خاطره‌گویی در قالب نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس (شروع هر جلسه با  یک خاطره از پیشکسوت دفاع مقدس)، برگزاری برنامه‌های شاخص با حضور جوانان و پیشکسوتان دفاع مقدس، مستند‌سازی اسناد و مدارک رزمندگان دستگاه قوه ‌قضایی، تدوین نقش عملکرد دستگاه‌های وابسته به  قوه قضایه در دوارن دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار