گذری بر زندگی‌نامه شهید «محمود صمدزاده»

شهید «محمود صمدزاده» پس از گذراندن خدمت سربازی، در جهاد سازندگی آذربایجان‌شرقی مشغول به کار شد و پس از شروع جنگ تحمیلی، به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام گشت. این شهید والامقام پس از حضور در 5 عملیات، سرانجام در تاریخ 4 اسفندماه 1365 در شلمچه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ - 09July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «محمود صمدزاده» در تابستان سال 1328 در روستای کلوانق شهرستان هریس آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. وی پس از گذراندن خدمت سربازی، در جهاد سازندگی آذربایجان‌شرقی مشغول به کار شد و پس از شروع جنگ تحمیلی، به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام گشت. این شهید والامقام پس از حضور در 5 عملیات، سرانجام در تاریخ 4 اسفندماه 1365 در شلمچه به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

جهادگر شهید «محمود صمدزاده» در تابستان سال 1328 در روستای کلوانق شهرستان هریس آذربایجان‌شرقی چشم به جهان گشود. ایام کودکی و نوجوانی را در کنار پدرش و با کشاورزی سپری کرد و در سن جوانی، 18 سالگی به خدمت سربازی اعزام شد.

خدمت سربازی او همزمان با روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران بود. این شهید از جمله جوانانی بود که در روزهای تبعید امام‌خمینی(ره) همواره فعالیت می‌کرد. بعد از اتمام خدمت سربازی در یک شرکت دولتی در اهواز مشغول به کار شد، وی در این شرکت راننده بیل مکانیکی بود.

آن روزها مصادف بود با روزهای سخت و خطرناک انقلاب و او همواره با بچه‌های بسیجی در پایگاه مقاومت کلوانق به کارهای انقلابی مشغول بود. در سال 1359 در جهادسازندگی تبریز استخدام شد و از طرف جهاد برای راه‌سازی به هوراند منتقل شد.

در سال 1360 به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در منطقه بستان اعزام شد و در همین منطقه مجروح شد و برای مداوا به مشهد انتقال یافت و بعد از سلامتی و چند روز مرخصی به منطقه سوسنگرد اعزام و در آن‌جا هم به شدت زخمی شد و به بیمتارستان اهواز و از آن‌جا به تبریز منتقل شد.

بعد از مداوا، چند سال را در پشت جبهه و در شهرستان‌های اهر، کلیبر، هوراند و بستان‌آباد به راه‌سازی مشغول شد ولی دل بی‌قرارش دوباره او را در سال 1365 به جبهه‌ها در منطقه جنوب کشور کشاند و در این مدت در پایگاه‌های مختلف به مدت یک‌سال انجام وظیفه نمود و در عملیات‌های کربلای 4، والفجر 2، 3 و 4 شرکت داشت. او سرانجام در عملیات کربلای 5 در تاریخ 4 اسفندماه 1365 با اصابت تیر در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها