معرفی کتاب/ «دریا مردان نادر»

کتاب «دریا مردان نادر» ویژه کودکان روایتی مستند از دلاور‌مردی‌های سردار شهید «نادر مهدوی» و همرزمانش در خلیج فارس را روایت می‌کند.
کد خبر: ۴۰۵۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ - 09July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، کتاب «دریا مردان نادر» به نویسندگی «غلامحسین دریانورد» و با تصویرگری «کلثوم نظری» و رنگ آمیزی «عادله مینویی» در 24 صفحه روایتی مستند بر اساس خاطره داستانی که وقایع ۱۶ مهر ۱۳۶۶ خلیج فارس را روایت می‌کند.

در این ماجرا «نادر مهدوی، بیژن گرد، نصر‌‌الله شفیعی، خداداد آبسالان. مجید مبارکی غلامحسین توسلی و مهدی محمدیا» به شهادت رسیدند و ۴ نفر که این روایت بر گرفته از خاطرات ایشان است، به اسارت نیروهای متجاوزگر آمریکایی در آمدند و تحت بازجویی‌ها و شکنجه جسمی و روانی آنها مقاومت کردند تا این حماسه زنده و جاودان بماند.

قسمتی از متن کتاب

با سیلی محکمی که به صورتش خورد دوباره به هوش آمد و باز همان سؤالات تکراری را از زبان آن مرد تنومند شنید که با زبان فارسی شکسته و با لهجه آمریکایی گفت‌: فرمانده‌تان کیست؟

مأموریت شما چه بود؟

چند قایق بودید؟

محل فرماندهی شما کجاست؟

چه کسی این اسلحه را در اختیار شما گذاشته است؟

و باز جواب علی بیست ساله سکوت بود و مقاومت، به طوری که یکی از بازجوها به شدت عصبانی شد و او را کشان کشان به سوی دستشویی برد و با پا لگدی محکم به او زد و کلت کمری خود را از غلاف بیرون کشیده و به سوی قلب او نشانه رفت.

علی چشمانش را بست و زیر لب گفت: اشهد ان لا اله الا الله... او شهادتین را زمزمه کرد ولی هرچه انتظار کشید گلوله‌ای به سوی او شلیک نشد.

فقط حس کرد که دوباره با کیسه‌ای صورت او را پوشانده‌اند و او جز تاریکی چیز دیگری را حس نمی‌کرد و این فرصتی بود تا وقایع یکی دو روز قبل را در ذهن خود مرور کند.

معرفی کتاب/ «دریا مردان نادر»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار