درخشش نام ۲۴ امیر شهید ارتش در قم+ تصویر

نام ۲۴ امیر سرافراز ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمره شهدای استان قم می‌درخشد.
کد خبر: ۴۰۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ - 09July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، نام ۲۴ امیر سرافراز شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمره اسامی نورانی ۶ هزار شهید استان قم می‌درخشد.

۹ تن از شهدای بزرگوار به نام‌های عباس اکبری، ابوالفضل مهدیار، غلامحسین عبدالشاهی، عبدالله رزاقی، حسن حاج حسینی، نصرت الله آقایی، حسین ناری قمی، علی اصغر آفرین شهریار و سید‌امیر‌حسین جمشیدی از خلبانان شهید ارتش هستند؛ همچنین نام سه شهید عزیز علی‌اکبر رضایی، سید‌سعید مومنی ماسوله و ابوالفضل مهدیار در زمره شهدای مفقودالاثر دفاع مقدس ثبت شده است.

درخشش نام ۲۴ امیر شهید ارتش در قم+ تصویر

«محمدولی قرنی» نخستین رئیس ستاد مشترک ارتش پس از پیروزی انقلاب، متولد تهران بود، اما مزار این شهید عزیز که اوایل اردیبهشت سال ۵۸ در منزل مسکونی‌اش در تهران به دست گروهک ضدانقلاب به شهادت رسید، در یکی از حجره‌های صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار دارد.

محمد فراشاهی نیز قبل از آغاز جنگ تحمیلی در ۳۱ مرداد سال ۱۳۵۸ به دست ضدانقلاب در کردستان به شهادت رسید و پس از مراسم باشکوه تشییع در تهران، به قم منتقل و در گلزار شهدای شیخان قم به خاک سپرده شد.

حضرت امام خمینی (ره) در مراسم تشییع این شهید بزرگوار از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) شرکت کردند و بر پیکر وی نماز خواندند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار