راوی دفاع مقدس:

نسل جوان تشنه خاطرات رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است

«علی مالکی‌نژاد» گفت: خاطرات رزمندگان قمی حاضر در عملیات کربلای یک باید گفته شود، زیرا نسل جوان امروز تشنه شنیدن این خاطرات ارزشمند است.
کد خبر: ۴۰۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ - 09July 2020

نسل جوان تشنه خاطرات رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس استبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «علی مالکی نژاد» جانباز و راوی دفاع مقدس در مراسم رونمایی از کتاب «سکوت شکسته» که با حضور فرماندهان و نیرو‌های واحد و گردان‌های عمل‌کننده در عملیات کربلای یک که در جوار شهدای گمنام مرکز صداوسیمای استان برگزار شد، اظهار داشت: جوانان باید این موضوع را بدانند که رزمندگان همچون برادر در کنار یکدیگر زندگی و در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی افزود: پرچم لشکر ۱۷ را باید بالا ببریم و سکوت شکسته شود و افتخارات و خاطرات رزمندگان عزیزی که در عملیات کربلای یک حضور داشتند به‌صورت مکتوب نوشته و ضبط شود و این خاطرات زیرخاک نرود.

معاون اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع) در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: بسیاری از شهدای عزیز ما گنجینه اسرار بودند و این اسرار با خود زیرخاک بردند، امروز وظیفه‌ داریم تا این خاطرات را ضبط و نگه‌داریم و به دست نسل جوان برسانیم.

مالکی‌نژاد با اشاره به لزوم تبیین اقدامات رزمندگان در دفاع مقدس برای جوانان گفت: خاطرات رزمندگان دارای اثرات زیادی است و برای نسل جوان مؤثر است و وظیفه‌ داریم این خاطرات بازگو شود، به خدا قسم هرکدام از ما رسالت و وظیفه مهمی بر عهده‌داریم که در این زمینه باید اهتمام داشته باشیم.

وی ادامه داد: رزمندگانی که در کربلای یک حضور داشتند هر اتفاق و موضوعی که در این عملیات شکل گرفت را باید بازگو کرده و ضبط کنند تا به‌صورت مکتوب شود، واقعاً حیف است این عملیات به فراموشی سپرده شود.

معاون اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ امام علی بن ابی‌طالب (ع) در دوران دفاع مقدس گفت: عملیات کربلای یک سبب آزادی مهران شد و امام راحل خوشحال شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که امام راحل بابت این عملیات برای رزمندگان قم دعا کردند.

مالکی‌نژاد با تأکید بر اینکه امروز نسل جوان تشنه خاطرات رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است، افزود: رزمندگان در این زمینه رسالت مهمی بر عهده‌دارند و باید کوچک‌ترین اتفاقات عملیات کربلای یک را بازگو کند.

وی تصریح کرد: به‌خوبی به یاد داریم که در عملیات کربلای یک آب تمام شد و به یکدیگر نگاه می‌کردیم، از ظهر عطش به بچه‌ها فشار آوردو تشنه بودیم و از ظهر تا شب بیش از ۱۰ ساعت تشنگی کشیدیم و با رزمندگان با تشنگی در برابر دشمن مقاومت کردیم.

معاون اطلاعات عملیات لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب (ع) در دوران دفاع مقدس افزود: رمز عملیات کربلای یک یا ابوالفضل (ع) بود و موقعی که نام زیبای حضرت عباس بر زبان آمد با عطش در برابر دشمن ایستادگی کردیم؛ غیرت، مردانگی، معرفت حضرت ابوالفضل (ع) برای همه ما درس است.

مالکی‌نژاد با تأکید بر لزوم تداوم مسیر شهدا افزود: باید مراقب باشیم مسیری که شهدا برای ما انتخاب کردند همچون چراغ روشنی است و باید همواره این چراغ را روشن بگذاریم؛ من التماس می‌کنم که خاطرات خود را بیان کنید و در این زمینه کوتاهی نشود.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان در دبیرستان و دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده و به بیان خاطرات دوران جنگ تحمیلی بپردازند، چون نسل جوان تشنه خاطرات هستند؛ انتشارات شهید کاظمی که در زمینه انتشار کتاب دفاع مقدس فعالیت می‌کند نیازمند خاطرات شما رزمندگان عزیز است و باید من و شما برای بازگو کردن خاطرات اهتمام داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار