رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار:

کتاب بهترین مرجع برای مانایی فرهنگ دفاع مقدس است

سرهنگ عباس بایرامی کتاب را بهترین مرجع برای مانایی فرهنگ دفاع مقدس دانست و گفت: در سالی که از سوی رهبر انقلاب اسلامی «جهش تولید» نام گرفته، باید شاهد جهش در تالیف، چاپ و نشر کتاب های دفاع مقدس باشیم.
کد خبر: ۴۰۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۲ - 09July 2020

کتاب بهترین مرجع برای مانایی فرهنگ دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امروز در آیین رونمایی کتاب «زینب‌های خط مقدم» که در سالن اجتماعات پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان اینکه ۹ درصد کتاب های حوزه نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته به کتاب های دفاع مقدس اختصاص دارد، اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دفاع مقدس یک گنجینه است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار با تاکید بر لزوم استخراج زوایای مختلف گنج دفاع مقدس، تصریح کرد: استان گیلان ۹۷ هزار رزمنده، هشت هزار شهید، ۲۲ هزار جانبار و ۲۷۰۰ آزاده دوران دفاع مقدس دارد که هر کدام یک سوژه بی‎بدیل محسوب می شود.

وی نسل های آینده را نیازمند فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: اگر می خواهیم نسلی مقاوم، استوار و پابرجا با رویکرد اقتدار و استقلال نظام اسلامی داشته باشیم، تکیه گاهی مطمئن تر مانند دفاع مقدس وجود ندارد.

سرهنگ «عباس بایرامی» سردار سلیمانی را نمونه بارز مکتب دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: رشادت های سردار سلیمانی در جبهه مقاومت حاصل کار بزرگی بود که در هشت سال دفاع مقدس انجام داد، لذا دفاع مقدس یک ثروت ملی است و همه ایرانیان برای پاسداشت این ثروت باید تلاش کنند.

وی خواستار ثبت خاطرات اسناد دفاع مقدس در قالب های شعر و ادبیات پایداری شد و تاکید کرد: نقش‌آفرینی زنان در دوران دفاع مقدس یک سوژه ناب است که نیاز به واکاوی دارد. استان گیلان ۳۴۰ زن رزمنده دارد که نسبت به جمعیت آن روز گیلان، بی نظیر و مایه افتخار است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار از دانشگاهیان و حوزویان خواست وارد عرصه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی شوند و متذکر شد: فرهیختگان اهل قلم باید به بررسی زوایای مختلف علمی، فرهنگی، اعتقادی و ژئوپلیتیک دفاع مقدس بپردازند و یک یادگاری خوب برای آیندگان بر جا بگذارند.

وی کتاب را بهترین مرجع برای مانایی فرهنگ دفاع مقدس دانست و افزود: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی «جهش تولید» نام گرفته، باید شاهد جهش در تالیف، چاپ و نشر کتاب های دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها