رضایی:

توجه به پیمان‌های منطقه‌ای، راهکار توسعه همکاری با همسایگان است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد یکی از راهکارهای توسعه همکاری با کشورهای همسایه توجه به پیمان‌های منطقه‌ای است که باید به آن توجه ویژه ای شود.
کد خبر: ۴۰۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸ - 09July 2020

توجه به پیمان‌های منطقه‌ای، راهکار توسعه همکاری با همسایگان استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ابراهیم رضایی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت توسعه همکاری های چندجانبه با کشورهای همسایه از سوی جمهوری اسلامی ایران، گفت: به نظر می رسد وزارت امور خارجه باید برنامه ریزی دقیق و شفافی برای مواجه با همسایگان در زمینه های مختلف ارائه کند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال می تواند سبب شکوفایی ارتباط با کشورهای همسایه شود، اظهار کرد: در واقع یکی از راهکارهای توسعه همکاری با کشورهای همسایه توجه به پیمان‌های منطقه‌ای است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: طبق نظر کارشناسان هم مرز بودن با برخی کشورها موجب شده بهترین فرصت برای حضور در بازار اوراسیا را داشته باشیم اما نتوانسته ایم از این مهم به درستی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همکاری منطقه‌ای با سبب حفظ امنیت نیز می شود، خاطرنشان کرد: بدون شک امروزه حضور آمریکایی ها در برخی نقاط از خلیج فارس موجب آشفتگی هایی شده در حالی که اگر کشورهای همسایه در این منطقه به سمت تقویت روابط گام بردارند، دیگر حضور متجاوزان معنایی نخواهد داشت.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار