راهی جز صلح و اتحاد برای امنیت تنگه هرمز وجود ندارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پیشنهاد صلح هرمز، گفت: این پیشنهاد به عنوان راهبرد جمهوری اسلامی بارها مطرح شده و به نفع تمام کشورهای حوزه خلیج فارس است زیرا راهی جز صلح و اتحاد برای امنیت تنگه هرمز وجود ندارد.
کد خبر: ۴۰۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ - 09July 2020

راهی جز صلح و اتحاد برای امنیت تنگه هرمز وجود نداردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهریار حیدری در گفت‌وگویی گفت: تنگه هرمز از جمله تنگه‌های استراتژیک جهان و یکی از راهبردی ترین تنگه‌های مورد توجه کشورهای حوزه خلیج فارس و جهان است. خلیج فارس بخش عمده از منابع انرژی جهان را تامین می‌کند و تنگه هرمز مسیر تررد پر اهمیتی برای کشورهای دارای منابع انرژی و خریداران نفتی است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که نگاه حاکمیت و ملی جمهوری اسلامی به سمت همسایگان و مردمان منطقه است و موضوعات نظم و امنیت را دنبال می‌کند، کشورهای حوزه خلیج فارس با پذیرش پیشنهاد صلح هرمز باید به ثبات و امنیت در منطقه کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از مدت‌ها پیش پیشنهاد صلح هرمز را مطرح کرده است، تصریح کرد: همراهی و اتحاد تمامی کشورهای منطقه به ویژه حوزه خلیج فارس در تحقق امنیت تنگه هرمز نقش دارد. آمریکایی‌ها قطعا عامل ناامنی حوزه خلیج فارس هستند زیرا تنها به دنبال تامین منافع خود از این تنگه استراتژیک هستند.

حیدری معتقد است: فلسفه حضور آمریکا و کشورهای غربی در خلیج فارس جز استفاده از منابع انرژی و بی ثباتی نیست. دولتمردان آمریکایی عامل عدم اتحاد کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه هستند هرچند جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد به نظم و انضباط است و تاکید دارد کشورهای این منطقه با همراهی و اتحاد بیشتر می‌توانند بیشترین بهره را از منابع انرژی ببرند.

وی با تاکید بر تاثیر موضوعات اقتصادی بر ثبات در نظم جهانی، گفت: ما با استفاده از این منابع غنی انرژی می‌توانیم به تقویت ثبات و امنیت کمک کنیم. کشورهایی چون عمان با توجه به نقاط مشترک با ایران در تنگه هرمز همراهی خواهند داشت اما این همراهی باید بسط و توسعه یابد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد صلح هرمز واقعی و راهبرد جمهوری اسلامی و به نفع همه کشورهای منطقه است زیرا راهی جز صلح و اتحاد همه کشورهای برای تامین امنیت تنگه هرمز وجود ندارد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار