مسئول ادبیات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر:

ادبیات دفاع مقدس بر اساس انعکاس اندیشه رزمندگان شکل گرفت

«زهرا شاعری» گفت: ادبیات دفاع مقدس بر اساس انعکاس فضیلت‌های انسانی در گفتار، رفتار و اندیشه رزمندگان شکل گرفت.
کد خبر: ۴۰۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۲ - 09July 2020

ادبیات دفاع مقدس بر اساس انعکاس اندیشه رزمندگان شکل گرفت

«زهرا شاعری» مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، اظهار داشت: ادبیات پایداری منجر به خلق آثاری ادبی است که گویای مقاومت و پایداری در برابر ظلم است.

وی با بیان اینکه ادبیات تحت تاثیر شرایط خاصی همچون قانون گریزی یا غضب سرمایه های ملی و اجتماعی به وجود می آید، گفت: هرچند ادبیات پایداری نیز در تولید آثار و هم در زمینه پژوهش و تحقیق با چالش ها و مشکلاتی مواجه است، ولی می توان به جرات گفت در سال های اخیر تالیفات و تحقیقات ارزشمندی در این زمینه خلق شده است.

شاعری با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث ادبیا خاطرنشان کرد: وقتی گفته می شود مثلا ما 600 یا هزار عنوان کتاب درباره دفاع مقدس نوشته ایم، بعضی ها خیال می کنند که این خیلی زیاد است.

مسئول سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس استان بوشهر افزود: ادبیات دفاع مقدس نیز بر اساس انعکاس فضیلت های انسانی در گفتار و رفتار و اندیشه رزمندگان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس متکی بر باورهای نوع دوستی، میهن خواهی، شهادت طلبی و ایثارگری می باشد تصریح کرد: کسانی که در حوزه دفاع مقدس قلم می زنند آثار و ارزش هایی را پاس می دارند که پاسداری از این ارزش ها تا پایان تاریخ، رسالت ابدی شاعران و نویسندگان متعهد این مرز و بوم می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار