مروری بر وصیتنامه شهید «ابراهیم تقوی»

ابراهيم تقوی از ديگر شهدای پاک‌باز شهرستان «مهريز» است كه آفتاب وجودش در تاريخ 1345/4/7 طلوع كرد و در تاريخ 1361/11/22 در منطقه‌ی فكه مفقودالأثر شد.
کد خبر: ۴۰۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ - 10July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، ابراهيم تقوی از ديگر شهدای پاک‌باز شهرستان «مهريز» است كه آفتاب وجودش در تاريخ 1345/4/7 طلوع كرد، پدر وی ذاكر و چاووش خوان ابی‌عبدالله و مادرش مربی قرآن در مكتب‌خانه بود. وی در كانون گرم و صميمی خانواده‌ای متدين آن‌گونه پرورش يافت كه لياقت شهادت در راه دوست به او ارزانی شد.

ابراهيم نزد مادر خود با آيه‌های سپيد و نورانی قرآن آشنا شد، سپس به دبستان شيخ طوسی قدم نهاد. پس از پايان مقطع ابتدايی، تحصيلات راهنمايی را در مدرسه‌‌‌‌‌‌‌ی شهيد طباطبايی و تحصيلات متوسطه را در دبيرستان كاشانی سپری كرد.
 
ابراهيم مشغول تحصيل در رشته‌ی اقتصاد بود كه به دعوت امام پاسخ مثبت داد و عازم دانشگاه جبهه شد و در تاريخ 1361/11/22 در منطقه‌ی فكه مفقودالأثر شد و پيكر پاكش پس از سالها دوری و غربت به وطن بازگشت و به خاک سپرده شد تا مايه‌ی مباهات و افتخار سرزمين دلاور پرور خود باشد.
 
ويژگی‌های شهيد:
 
ابراهيم همزمان با اوج‌گيری نهضت مردمی با ديگر دانش‌آموزان در راهپيمايی‌ها شركت می‌كرد و پس از انقلاب نيز در صحنه‌های مختلف حضوری فعال داشت. اين شهيد بزرگوار كه بلوغ فكری و مسئوليت‌پذيری او همزمان با سالهای مقدس دفاع بود توانست خيلی زود به انتهای نردبان سعادت و به اوج قله كرامت دست يابد، اين شهيد عزيز در شب‌های عمليات مشغول راز و نياز با معبود می‌شد، ابراهيم همواره با وضو بود و نماز شب را به جا می‌آورد و زيارت عاشورا بر زبان او جاری بود شايد به واسطه‌ی اين زيارت قدسی و پر فيض و سرشار از بركت بود كه توانست به مقام محمود الهی كه آرزوی همه‌ی آرزومندان كوی اوست دست يابد.
 
آری او در طول تحصيل نيز دانش‌آموز موفقی بود. با شهادت خويش بالاترين مدرک افتخار را كسب كرد و در صف صالحان و اولياء‌الله قرار گرفت.
 
عاشق شهادت:
 
او آنقدر عاشق شهادت بود و خود را آماده‌ی ملاقات با معبود كرده بود كه زمانی كه متوجه شد يكی از دوستانش شهيد شده است. مدتی به مرخصی نيامد و در جبهه ماندگار شد زيرا خجالت می‌كشيد از اين كه شايد او لايق شهادت نبوده است و دوست نداشت با پدر و مادر دوست شهيدش روبرو شود. سرانجام زمان معراج او نيز فرا رسيد و به دوستان شهيدش به خيل آن راست قامتان جاويد پيوست.
 
در ادامه وصیت نامه این شهید بزرگوار را می خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

«فمن کان یرجو لقاء رب فلیعمل عملا صالحا و لا یشرک بعباده ربه احدا»

کسی که امید دارد به ملاقات پروردگارش، پس باید کار شایسته کند و کسی را در پرستش، شریک خدا قرار ندهد.

به نام الله یاری بخش مستضعفان و نابود کننده ظالمان، به نام خداوند یاور یتیمان و به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان، به نام خدایی که انسان را آفرید و قادر است او را بگیرد و انسان را در این چند روز دنیوی به پای آزمایش می‌کشاند و خوشا به حال آنان‌که در این امتحان الهی قبول بدر آمدند.

با درود بر تمامی پیامبران به‌ویژه حضرت خاتم النبین محمد ابن عبدالله و با درود برتمامی رهبران و امامان از حضرت علی اولین آنها و تا حضرت امام زمان آخرین پیشوای ما شیعیان که خداوند انشاء الله فرجش را نزدیک فرماید و با درود و سلام برنایب الامام خمینی بت شکن و با سلام بر تمامی شهدا از صدر اسلام هابیل و تا شهدای کربلا و از شهدای کربلا تا شهدای کربلاهای جنوب و غرب ایران.

درود بر رزمندگان کفر ستیز جبهه های نبرد حق علیه باطل و با سلام بی‌کران بر ملت عزیز و شهید پرور و همیشه در صحنه ایران.

بنده حقیر از آن جهت که نوشتن وصیت‌نامه بر هر فرد مومن تکلیف است بر آن شدم تا شهادت‌نامه خود را بنویسم و سفارشاتی را که دارم عرضه نمایم. مادرم ای زبان از وصفت ناتوان است، ای که مهربانیت را نمی‌توانم تحسین گویم. ای که شب‌ها را تا به صبح بیدار ماندی و فرزندت را بزرگ نمودی و آن چنانی که باید تشکر و قدردانی نمایم ننمودم، می‌دانم که از شنیدن خبر شهادتم ناراحت می‌شوی و گریه می‌کنی، ولی گریه مکن، شادباش خوشحال باش که توانستی چنین فرزندی تربیت نمایی و تحویل جامعه بدهی.

مادرم اگر خواستی گریه کنی، گریه کن ولی برای علی اکبر حسین گریه کن که امام رضا (ع) می فرماید: «بر هر کس خواستی گریه کنی برای حسین (ع) گریه کن» و با شادیت به منافقین کور دل بگو ای منافقین کور شوید، گور خود را گم کنید.

پدر عزیزم می دانم برایم زحمت کشیدید و من از زحمات شما کوتاهی نمودم شما بودید که با این خرج و درآمد کم خود باعث شدید تا تربیت و تعلیم آموزم و بتوانم برای انقلاب گامی بردارم، امیدوارم که مرا حلال کنید و از من راضی باشید پدرم در شهادتم گریه مکن و مانند سایر پدران شهدا شاد باش.

و اما شما ای برادرانم ای نور چشمانم ای یاورانم در زندگی، من رفتم و تنها یک سفارش مهم برای شما دارم و آن اینکه برادرانم در تربیت فرزندان خود بکوشید و فرزندانی بزرگ نمائید که فردا برای اسلام مفید باشند و بتوانند خدمتی نمایند.

ای مردم باید بگویم که من خواهر ندارم ولی سفارشی به خواهران و بانوان دارم و آن اینکه حجاب اسلامی را رعایت کنید و این را از فاطمه زهرا بیاموزید:

«ای زن بتو از فاطمه اینگونه خطاب است                   ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است»

خواهرم تو با حجابت و من با خونم مشت محکمی بر دهان یاوه گویان شرق و غرب می‌زنیم، خواهرم حجاب تو سنگر توست در حفظ آن بکوش.

هم اکنون نوبت به سفارشاتم به برادران و خواهران هم شهری و امت قهرمان ایران رسیده: برادران به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمانه که فرمود رفتن به جبهه‌ها یک واجب کفایی است پاسخ مثبت داده و در جبهه‌ها حاضر شوید و هم‌چون من حقیرکه نگذاشتم اسلحه لجه‌ها، لبوئی‌ها به خونشان آغشته گشته شما نیز نگذارید که اسلحه من و دیگر شهدا بر زمین افتد.

برادران و خواهران عزیز به رهنمودهای پیامبرگونه امام را از دل و جان بپذیرید و به آن جامه بپوشانید و از خدا بخواهید که طول عمر به این مرد الهی عنایت بفرماید که جان من و هزاران دیگر به فدای او باد.

ای مردم تقوا را در زندگی نصب العین خود قرار دهید و بدانید عزیزترین شما نزد خداوند پرهیزکارترین شما هستید و این گفته مولای متقیان علی (ع) را در زندگی به کار گیرید «اوصیکم بتقوی الله و نظم امرکم».

علی (ع) در آخرین لحظات عمرش به فرزندانش این سفارش را می‌کند فرزندانم من شما را به تقوی و نظم در زندگی دعوت می‌کنم برادران وخواهران چند سفارش کوتاه:

دعا را فراموش نکنید و بدانید دعا سلاح مومن است ادعیه کمیل و توسل و ندبه و غیره را بخوانید. قرآن را زیاد بخوانید نهج البلاغه سخنان حضرت علی (ع) را مطالعه نمائید.

رزمندگان اسلام این جان بر کفان را از کمک و دعای خیر فراموش ننمائید. برادران حزب الهی با پایگاه‌های مقاومت همکاری لازم را به عمل آورید و بدانید همین پایگاه‌ها است و ضد انقلابیون داخلی همان منافقین کور دل را به زانو در آورده است. همچنین کتابخانه‌ها این مراکز تبلیغاتی که خیلی برای نسل جوان مؤثر است این کتابخانه‌ها که من شیفته آن بودم یاری نمائید و کتاب و مطالعه را لحظه ای فراموش نکنید. نماز جمعه را هر چه با شکوه‌تر به جا آورید.

در آخر ای برادران و خواهران همشهری از شما می‌خواهم که از این بنده حقیر که چیزی جز یک مزاحم بیش نبودم راضی باشید و از خداوند برایم طلب مغفرت نمائید و اما شما ای عزیزان دانش آموز شما در سنگر مدرسه با درس خواندنتان قلب آمریکای جنایتکار را نشانه روید و این نکته قرآنی و از سخنان امام را از یاد نبرید «یزکیهم و علمهم الکتاب و الحکمة».

و هم‌چنین بر هواهای نفسانی خوب غالب باشید که جهاد اکبر را انجام داده‌اید. «اشجح الناس من غلب هوی»   شجاع‌ترین شما نزد خداوند کسی است که بر هواهای نفسانی غالب شود.

و شما ای برادران عزیزی که در هر مراکزی هستید و برای اسلام تبلیغ می نمائید. هرچه می‌توانید تبلیغات نمائید که اسلام الان به تبلیغات احتیاج دارد و بدانید که مسئولیتی که بر دوش شما گذاشته شده مسئولیتی بس سنگین و عظیم است انشاءالله که خداوند به شما اجری عظیم بدهد.

پدر و مادر عزیزم اگر جایی بود و ممکن بود کنار دوست عزیزم «حسین لجه» دفنم نمائید. اینک ای لجه دوستت آمده است در کنارت دوستی که هرگز خوبی‌های تو را فراموش نمی‌کند. چگونه من در خانه بمانم در حالیکه دوست عزیزم را از دست داده باشم. حسین جان خوش بیارام و خوشا به سعادتت و کنار او دفنم نمائید تا به برکت خون این شهید عزیز خداوند گناهان مرا ببخشد و اگر ممکن نبود کنار قبر شهید «مهدی زارعزاده» دفنم نمائید.

پدر و مادر و برادرانم اگر کسی مدعا شد که از من طلبکار و یا بدهکار است. مسئولیت آن را به عهده برادر بزرگترم می‌گذارم تا دیگر حقی بر گردنم نمانده باشد زیرا خداوند حق الله را می‌بخشد ولی حق الناس را نمی‌بخشد .

و در آخر یک سفارش کوتاه به برادران همسنگرم و دیگر برادران رزمنده دارم و آن اینکه برادران اخلاق اسلامی را رعایت نمائید و برخوردهای اسلامی با هم داشته باشید. نگذارید ستون پنجم و ضد انقلاب در بین شما رخنه کنند و همچنین دعاها و قرآن را زیاد بخوانید که همین دعاها و همین توسل‌هاست که ما را به پیروزی می‌رساند و تنها سلاح شما همین دعا و «سلاح بکاه» گریه است و مناجات نیمه‌های شب پس هر چه بیشتر رابطه خود را با  خدا نزدیک نمائید. دیگر همه اقوام و همسایگان را به خدای بزرگ می‌سپارم.

و سلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ملتی که شهادت را سعادت می داند پیروز است

الهی الهی حتی ظهور مهدی حفظ لنا خمینی

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار از عمر ما بکاه بر عمر رهبر افزا.

ابراهیم تقوی

1361/10/28

وصیتنامه دوم شهید ابراهیم تقوی:

بسم الله الرحمن الرحیم

«ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه یقاتلون فی سبیل الله»

خدا جان و مال اهل ایمان را به بهشت خریداری کرده و آنها در راه خدا جهاد می کنند که دشمنان دین را بکشند.

شهید از همه افراد افضل است «امام خمینی»

به نام الله یاری دهنده مستضعفان و پاسدار حرمت خون شهیدان. به نام الله که مستضعفان زمین را پیشوایان و وارثین روی زمین داد. با نام خدایی که این‌همه به انسان سعادت داده و او را ملائکه الله بر روی زمین خوانده به نام خدایی و پروردگاری که با آن نعمت‌های بی‌کرانش انسان را آفریده من نمی‌دانم چگونه او را سپاسگزاری کنم.

ما خیلی باید از نعمت‌های بی‌کرانی که به ما عطا نمود شکر و سپاسگذاری کنیم حالا که در حال نوشتن این وصیت نامه بی‌محتوا و ناقابل هستم شاید آخرین باری باشد که بتوانم با برادران و خواهران همشهریم و پدر و مادر و برادرانم سخن بگویم مادرم ای که با شیره جانت مرا بزرگ کردی. ای که شبها را تا صبح بیدار ماندی تا من راحت باشم. ای که غذای خود را به من دادی تا جان بگیرم و ای که...

مادرم ای که فرمان می‌دادی و من سرپیچی می‌کردم ای که مرا راهنمایی می‌کردی و من گوش نمی‌دادم ای که با دستهای پینه کرده‌ات در روزهای گرم تابستان و روزهای سرد زمستان زحمت کشیدی تا لقمه نانی مرا سیر کنی . مادرم می‌دانم که با کشته شدن من ناراحت می‌شوی ولی از تو می‌خواهم که چون مادر 70 هزار شهید و چون بانوی بزرگ اسلام زینب صبور باشی.

مادرم شادباش که فرزند ناقابلت را در راه قرآن و مملکت اسلامی و امام عزیزمان دادی مادرم به قول شهید «مهدی زارعزاده» اگر از همه راضی شدی از آمریکا راضی نشو که همه جنایت و کشت و کشتار‌های زیر نظر این دیو پلید و پست فطرت است.

مادرم می‌خواهم که مرا چون مولایم حسین بی‌غسل و کفن و با همان لباس خونین به خاک سپرید در مراسم تشیع جنازه‌ام گریه نکنید چون مولایم حسین در روز عاشورایی بی یارو یاور بود. بر روی جنازه‌ام و قبرم گل نباشد زیرا جنازه حسین (ع) را در روز عاشورا از میان سرنیزه‌های دشمن به درآوردند در مراسم تشیع جنازه‌ام شربت و شیرینی بدهید تا چشم منافقین کور شود.

پدرم ای که باعث وجودم شدی. ای که با دست پینه بسته‌ات در سفر و حضر کار کردی و باعث شدی که فرزند حقیرت بزرگ شود. ای که اگر چه در آمد زیادی نداشتی ولی همین قدری که داشتی اکتفا کردی و ما نیز راضی بودیم. پس از شما پدر عزیز می‌خواهم اگر از امرتان سرپیچی کردم و به دستوراتتان گوش ندادم و شما را ناراضی کردم مرا ببخشید و از درگاه ایزد متعال برایم طلب آمرزش کنید. در شهادتم خوشحال باش و هیچ گریه مکن.

سخنی با شما برادرانم شما هائیکه خیلی برایم زحمت کشیدید و با همان خرج کم درآمد خودتان در دوران تحصیل به من کمک کردید. ای شما که با پندها و سفارشهایتان مرا به راه راست هدایت نموده‌اید و بحمدالله از انحراف چپ و راست نجاتم دادید.

از شما می‌خواهم که اول فرزندانتان را با تربیت اسلامی و با اخلاق اسلامی بزرگشان کنید. دوم در مرگم چون سایر خانواده شهدا خوشحال باشید و بدانید که من ارزشم به قدر ناخن چیده علی اکبر حسین هم نمی باشد. سوم اینکه در نماز جمعه و مراسم دعای کمیل و دیگر مراسم اسلامی شرکت جوید. چهارم اینکه از کمک کردن به فقرا و رزمندگان غفلت نورزیده. پنجم قرآن را بخوانیدو در آخر امام را دعا کنید.

سخنی چند با برادران و خواهران همشهریم: برادران و خواهران مخصوصا شما ای همسایگان عزیزم نور چشمانم از شما می‌خواهم در این چند صباحی که با هم بودیم اگر خدای ناکرده از من بدی و یا خطایی دیدید مرا ببخشید و از شما می‌خواهم که برای من از خدا طلب آمرزش گناهانم را بکنید و برادران عزیز هم‌چون من حقیر که نگذاشتم اسلحه عبدالهی و صادق زاده بر زمین افتد شما هم نگذارید که اسلحه برادرتان بر زمین افتاد و در مراسم پرسه و تشیع جنازه ام گریه نکنید و شربت و شیرینی پخش کنید.

اما شما ای برادران عضو شورای کتابخانه امام خمینی می خواهم برایم از خدا طلب آمرزش کنید و برادران در انجام مسئولیتی که بر عهده شما گذاشته‌شده‌است بسیار بکوشید که مسئولیت خیلی سنگین است برادران هر چه می توانید برای اسلام تبلیغات کنید.

که اسلام فعلا شدیداً به تبلیغ نیازمند است و برادران این را بدانید که کارکردن برای خدا خستگی ندارد و در این راه تبلیغات اگر احتیاج به پول داشتید می‌توانید با گرفتن دفترچه بانک صاحب الزمان از خانه‌مان و بردن آن به بانک صاحب الزمان مبلغ 20 هزار ریال بگیرید و مصرف نمائید و از خانواده‌ام می‌خواهم که هر کس مدعی شد که از من طلبکار است ولو هر چقدر باشد به او بدهید تا دیگر قرضی برگردنم نباشد.

به امید پیروزی حق بر باطل، خدایا خدایا تو را بجان مهدی تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

خون بر شمشیر پیروز است

برادر حقیرتان ابراهیم تقوی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها