نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

توجه به محرومان جامعه از وظایف بهزیستی و تامین اجتماعی است/ نباید مشکلات اقتصادی را به تحریم گره بزنیم

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: حمایت از معلولان و محرومان جامعه از وظایف سازمان‌های بهزیستی و تامین اجتماعی است و هدف از تاسیس این سازمان‌ها این بود که از کسانی که نیازمند حمایت هستند، بیشتر توجه کند.
کد خبر: ۴۰۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ - 10July 2020

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی در دیدار مسئولان سازمان‌های بهزیستی، تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشکلات مردم به تحریم‌ها گره زده شده است، اظهار داشت: هدف از تاسیس سازمان‌های بهزیستی و تامین اجتماعی این بود که از معلولان و محرومان جامعه که نیازمند حمایت بیشتر هستند توجه کند و حمایت از آنان از وظایف این سازمان‌ها است.

وی ادامه داد: تحقق آرامش، رفاه حداقلی، ایجاد امنیت برای جامعه معلولان و محرومان از جمله اهداف سازمان بهزیستی است که در این راستا تاکنون قدم های ارزشمندی برداشته شده اما برای رسیدن به شرایط ایده آل و مطلوب فاصله بسیار است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با قدردانی از حمایت‌های خیران نیکنام در حمایت از خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: خیران پشتوانه عظیم برای این سازمان هستند و اگر بهزیستی تنها امیدوار به اعتبارات دولتی باشد نمیتواند در پیشبرد اهداف خود موفقیتی داشته باشد.

امام جمعه تبریز مقابله با آسیب‌های اجتماعی را وظیفه اصلی سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های بهزیستی عدم همخوانی اعتبارات مالی با ماموریت های محوله است، این درحالی است که این سازمان باید در جهت کاهش فشارهای اقتصادی و معیشتی برای گروه های مختلف سالمندان، معلولان، کودکان معلول و بی سرپرست بستری مناسب فراه می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله؛ کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم، افزایش هزینه های زندگی، فقدان سیاست های پولی، قاچاق افسارگسیخته و واردات بی رویه و همچنین تغییر ترکیب سنی جامعه گفت: شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده است و طبقه پایین جامعه زیر فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار گرفته اند.

امام جمعه تبریز در پایان با بیان اینکه نباید همه مشکلات اقتصادی و معیشتی را به تحریم گره بزنیم، گفت: برخی از ارگان های دولتی برای اینکه سلب مسئولیت کنند و حرکتی برای رفع مشکلات مردم نداشته باشند همه مسائل پیش آمده را به تحریم ها ربط می‌دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها