هادی العامری:

عراقی‌ها با اتحاد خود سرزمین مقدسات را از لوث داعش پاک کردند

رئیس ائتلاف الفتح عراق به مناسبت سومین سالروز آزادسازی پایتخت خلافت خودخوانده داعش در عراق تاکید کرد که وحدت ملی عراقی‌ها رمز پیروزی بر وجود تروریست‌های داعشی در خاک مقدسات و ائمه معصومین بود.
کد خبر: ۴۰۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ - 10July 2020

هادی العامری: عراقی‌ها با اتحاد خود سرزمین مقدسات را از لوث داعش پاک کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح و از فرماندهان ارشد سازمان الحشد الشعبی عراق به مناسبت سالگرد آزادسازی موصل از چنگ گروهک تروریستی داعش در پیامی به نیروهای امنیتی این کشور آزادی موصل را حماسه پیروزی جاودانه و دستاوردی بزرگ توصیف کرد.

العامری گفت: «امروز سومین سالگرد حماسه جاودان عملیات «نینوی ما می‌آییم» است که در آن دستگاه‌های امنیتی پیروزی بزرگی را محقق کرده و استان نینوی و شهر ام الربیعین(موصل) عزیز را از لوث وجود تروریست‌های داعشی پاکسازی کردند و به رویای حکومت خودخوانده آنها تا ابد در خاک عراق خاک مقدسات و خاک علی و حسین علیهما السلام پایان داد».

وی افزود: «این نبرد جاودانه نماد وحدت ملی عراقی‌ها و غیرت و تعصب آنها بود که همه را از دورترین نقطه جنوب تا شمال از غرب تا شرق برای آزادسازی سرزمین و دفاع از ناموس و صیانت از مقدسات متحد کرد».

نبرد آزادسازی موصل عملیات مشترک نیروهای مسلح عراقی از جمله الحشد الشعبی بود که برای بازپس‌گیری موصل از سیطره داعش که این شهر را در ژوئن ۲۰۱۴ اشغال کرده بودند، انجام شد. موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق است. این عملیات در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۶ آغاز شد و نخست وزیر وقت عراق در ۹ ژوئیه ۲۰۱۷ به طور رسمی آزادی موصل را اعلام کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها