نگاهی کوتاه به زندگی‌ شهید مدافع حرم «قاسم غریب»

«قاسم غریب» در سال 1361 در روستای سیدمیران گرگان به دنیا آمد و در 21 تیر سال 94 همزمان با ماه مبارک رمضان در ارتفاعات تلمور سوریه به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ - 11July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «قاسم غریب» در سال 1361 در روستای سیدمیران به دنیا آمد. بستر رشد اجتماعی  قاسم طبقه کشاورز و زحمتکشی بود که با نان حلال در جامعه رشد پیدا کرده بود.

قاسم دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستا و برای تحصیل در مقطع دبیرستان عزم گرگان کرد و در دبیرستان شهید رجایی گرگان مشغول تحصیل شد.

وی در سال 1379 بعد از اخذ مدرک دیپلم، در کنکور دانشکده افسری دانشگاه امام حسین (ع) شرکت کرد و قبول شد و رسماً به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد. وی 5 سال بعد در سال 1384 در شهر قم ازدواج کرد که حاصل این ازدواج دو فرزند پسر است.

قاسم بعد از ازدواج به شهر مقدس قم رفت و در این شهر زندگی می کرد. طی این سالها او در میدان رزم با گروه‌های انحرافی پژاک و منافقین داخلی مجاهدانه جنگید تا اینکه یک چشم خود را از دست داد و همچنین 4 ترکش نیز در بدن وی جاخوش کرد.

بعد از جانباز شدن از ناحیه چشم، به توصیه پزشک که باید برای حفظ چشم دیگر مناطق مرطوب را برای ادامه کارت انتخاب کنید، وی به زادگاهش گلستان آمد و مدتی در سپاه استان و بعد از آن نیز به گردان‌های تکاور تیپ مردم پایه سپاه نینوا پیوست.

وی با درک صحیح از شرایط روز و عربده کشی تکفیری‌های مزدور، آهنگ سوریه کرد و داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به این کشور رهسپار شد.

قاسم به سوریه رفت و به مبارزه با تکفیری ها پرداخت و این دومین مرحله‌ای بود که وی برای دفاع از حریم حضرت زینب(س) به سوریه می‌رفت و آخرین باری بود که وطن را می‌دید و در 21 تیر سال 94 همزمان با ماه مبارک رمضان در ارتفاعات تلمور سوریه به شهادت رسید.

به گواه اکثر همرزمان، دوستان، هم محلی‌ها و خانواده‌اش قاسم را جز با «شربت شهادت» نمی‌شد سیراب کرد و آنقدر ذوب در ولایت و دوستدار ائمه اطهار (ع) بود که ذره ای از تلاش برای نجات مسلمین بر نمی داشت. وی مداحی بود که آخر مداحی‌هایش جمله «شهادت آرزومه» را زمزمه می‌کرد و در آخر هم به این مقام نایل شد.

قاسم خلبان هلی‌کوپتر نیز بود و تصویری زیر در سال 87 در جمع یگان ویژه پاسداران در معیت رهبر معظم انقلاب اسلامی و سرلشکر «عزیز جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران و «سید یحیی صفوی» مشاور فرماندهی کل قوا گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار