مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان خبر داد؛

راه‌اندازی تشکل مردم نهاد زنان ایثارگر استان سمنان

«محمد‌حسن سلامی» گفت: برای معرفی نقش زنان جهادی استان سمنان از ابتدای انقلاب تا کنون به جامعه اسلامی همچنین ارتقای جایگاه زنان ایثارگر استان در سطح جامعه، تشکل مردم نهاد زنان ایثارگر سمنان راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ - 11July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد‌حسن سلامی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه‌ای که با حضور «محمد‌هادی مظاهری» مشاور استاندار در امور ایثارگران و جمعی از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس و زنان پیشکسوت در حوزه دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: چهلمین سال دفاع مقدس فرصتی ارزشمند جهت تبیین ارزش‌هایی است که ما در جهاد مقدس‌مان با مجهز بودن به آنها توانستیم بر دشمنان پیروز شویم.

سلامی گفت: شیر زنان مومن و انقلابی و مجاهد فی سبیل الله ایران اسلامی از محله‌های خود تا خطوط مقدم جبهه ها نقش  و سهم عظیمی داشتند و ما  وظیفه داریم این حماسه‌های عظیم را برای همیشه در تاریخ  دفاع مقدس و انقلاب ثبت کنیم.

وی افزود: باید نقش زنان در خانواده،  فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و همچنین حضور ارزشمند آنها در انقلاب و دفاع مقدس بر پایه  تعالیم ارزش‌های اسلام به خوبی تبیین و تعریف شود.

این مسئول با بیان این که بزرگترین هنر مادران و همسران در دوران دفاع مقدس تربیت و پشتیبانی از رزمندگان در شرایط بسیار سخت جنگ تحمیلی بود، گفت: زنان ما در طول دوران دفاع مقدس و قبل از انقلاب چه با حضور خود در جبهه‌ها یا تشویق همسران و فرزندان خود چه به شکل غیر مستقیم در عرصه وسیع‌تر با تشویق سایر افراد جامعه یا حتی در ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ نقش آفرینی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: امروز نیز لازم است زنان جامعه با الگو‌گیری نقش زنان در دوران دفاع مقدس، نقش خود را در تربیت فرزندان و تقویت بنیان خانواده ایفا کنند.

وی متذکر شد: برای معرفی نقش زنان جهادی استان از ابتدای انقلاب تا کنون به جامعه اسلامی همچنین ارتقای جایگاه زنان ایثارگر استان در سطح جامعه، تشکل مردم نهاد زنان ایثارگر استان سمنان با همت  زنان  ایثار و پیشکسوت  دوران دفاع مقدس با راه اندازی خواهد شد.

در ادامه «محمد‌هادی مظاهری» مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران با بیان اینکه زنان در سال های اخیر به ویژه در مواجه با تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کرده، گفت: نقش زنان ایران اسلامی از بدو پیروزی انقلاب تا كنون برجسته بوده، بدون شک تربيت زنان و مادران مسلمان ايرانی نقش مهمی در پرورش مردان انقلابی و كساني كه ندای حق امام خمينی (ره) را شنيدند و به آن لبيک گفتند، داشت.

مظاهری ادامه داد: بر اساس آمار تهیه شده از فهرست شهدای جنگ تحمیلی، زنان قهرمان ایران 7 هزار شهیده در طول سالهای انقلاب و دفاع مقدس تقدیم اسلام کردند که بیشتر آنها در بمباران و موشک باران شهرها به شهادت رسیده‌اند.

وی خاطر‌نشان کرد: تعداد کل جانبازان زن 5 هزار و 735 نفر است و نیز تعداد اسرای زن جنگ تحمیلی، 171 اسیر زن در طول جنگ هشت ساله است.

مشاور استاندار سمنان در امور ایثارگران عنوان کرد: زنان ما در دوران دفاع مقدس نقش‌هایی چون نقش رزمی و جنگیدن رو در رو با دشمن، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های روانی و عاطفی و تقویت روحیه رزمندگان، اداره ستادهای پشتیبانی و تهیه و تدارک اجناس و اقلام مورد نیاز رزمندگان، امداد و درمان و مداوای بیماران و مجروحان، جهاد مالی، ایثار و فداکاری را به عهده داشتند که باید این نقش‌ها فداکاری‌ها برای آیندگان ثبت و بازگو شود.

در این جلسه مقرر شد، جهت تبیین و ترویج نقش زنان ایثارگراستان در دوران دفاع مقدس، تشکل مردم نهاد زنان ایثارگر استان سمنان با هدف معرفی نقش زنان جهادی استان از ابتدای انقلاب تا کنون به جامعه اسلامی، معرفی الگوها و اسطوره‌های زنان ایثارگر، شناسایی زنان نخبه ایثارگر، جمع آوری خاطرات زنان ایثارگر، ارائه الگوی زنان ایثارگر به دانش‌آموزان و دانشجویان، قدردانی و تکریم از زنان  ایثارگر، گردآوری زنان ایثارگر، معرفی کارکرد زنان استان از انقلاب تاکنون و... تشکیل و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها