وصیت‌نامه بسیجی شهید «مسعود ابراهیمی»؛

تأکید شهید «ابراهیمی» درخصوص دوری از تجملات

شهید «مسعود ابراهیمی» در وصیت‌نامه خود آورده است: «سفارش اکید این است که از تجملات و خرج‌تراشی‌های بیهوده و بی‌فایده که با شئون انقلاب اسلامی مطابقت ندارد جدا خودداری کنید.»
کد خبر: ۴۰۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ - 11July 2020

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «مسعود ابراهیمی» هفتم اردیبهشت سال ۱۳۳۹ در تهران چشم به جهان گشود. وی به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و در تاریخ یکم فروردین سال ۱۳۶۳ در «اهواز» به شهادت رسید و تاکنون اثری از پیکر مطهرش به دست نیامده است.

تأکید شهید «ابراهیمی» درخصوص دوری از تجملات

تأکید شهید «ابراهیمی» درخصوص دوری از تجملات

تأکید شهید «ابراهیمی» درخصوص دوری از تجملات

تأکید شهید «ابراهیمی» درخصوص دوری از تجملات

تأکید شهید «ابراهیمی» درخصوص دوری از تجملات

در ادامه، وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید:

«طلبه شهید (مفقود الاثر)

مسعود ابراهیمی

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله ربّ العالمین و الصلوة و السّلام علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین

سلام بر لقاء‌الله، سلام بر وجه‌الله ،سلام بر سبیل‌الله، سلام بر کتاب‌الله، سلام بر رسول‌الله، سلام بر اولیاءالله، سلام بر حجج‌الله، سلام بر زهرا، سلام بر زینب، سلام بر ثارالله، سلام بر عباس، سلام بر علی‌اکبر، سلام بر علی‌اصغر، سلام بر حر، سلام بر حبیب ابن مظاهر، سلام بر شمشیر، سلام بر سلاح گرم، سلام بر سلاح سبک، سلام بر سلاح سنگین، سلام بر خون، سلام بر پاره پاره پیکرها، سلام بر سر به خدا داده‌ها، سلام بر شهیدان بی‌غسل و کفن، سلام بر جوبیر‌ها و حنظله‌ها، سلام بر داماد‌های یک شبه داماد، سلام بر یتیمان چشم به در دوخته، سلام بر خواهران و مادران مسئولیت بدوش، سلام بر برادران و پدران وارث اسلحه، سلام بر کربلا، سلام بر قدس، سلام بر جماران، سلام بر قلب، سلام بر روح، سلام بر جان، سلام بر امام، سلام بر فریاد، سلام بر درد، سلام بر زهد، سلام بر عبادت، سلام بر عرفان، سلام بر سیاست، سلام بر تقوا، سلام بر فقیه، سلام بر ولی، سلام بر علمدار، سلام بر زندانی، سلام بر تبعیدی، سلام بر تیر خصم از پشت خورده، سلام بر نائب مهدی (عج)، سلام بر امام امت خمینی روحی فداه، سلام بر بهشت زهرا، سلام بر شهید مظلوم بهشتی، سلام بر معلم با تقوا رئیس جمهور رجائی، سلام بر باهنر، سلام بر شهداء، سلام بر اسراء، سلام بر سرچشمه، سلام بر مجلس، سلام بر پاسداران شرع، سلام بر پاسداران انقلاب، سلام بر بسیج، سلام بر جهاد، سلام بر ارتش، سلام بر کارگران و کشاورزان و پشتوانه‌های حکومت اسلام و حیات انقلاب، سلام بر جبهه و پشت جبهه سلام بر امت با وفای شهیدپرور.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر شوروی، مرگ بر فرانسه، مرگ بر انگلیسی، مرگ بر غرب و شرق، مرگ بر استعمار، مرگ بر استثمار، مرگ بر استحمار، مرگ بر جهل، مرگ بر فقر، مرگ بر زالوصفتان خون مکنده از پیکر بشریت، مرگ بر مدعیان وراثت انقلاب و خوں، مرگ بر ایادی فساد، مرگ بر راحت‌طلبان دیروز و امروز و فردا، مرگ بر نمایش‌دهندگان علم و ایمان و تقوا بعنوان جلب اطمینان به قصد مکر و خدعه، مرگ بر شیطانک‌ها، مرگ بر شیطان بزرگ.

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَا لَکُمْ إِذَا قِیلَ لَکُمُ انْفِرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضِیتُمْ بِالْحَیَاةِ الدُّنْیَا مِنَ الْآخِرَةِ فَمَا مَتَاعُ الْحَیَاةِ الدُّنْیَا فِی الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِی

‌ای آن کسانیکه ایمان آورده‌اید، از چه جهت است وقتی برای شما گفته شود که در راه خدا عازم شوید و بیرون بروید، در زمین سنگینی می‌کنید؟ آیا خود را به زندگانی و اقامت در دنیا راضی کرده‌اید و دنیا را به آخرت ترجیح می‌دهید. پس نیست تعیش زندگی دنیا در مقابل آخرت مگر (چیزی) بسیار کم. «توبه ۳۹»

اگر بیرون نروید خدا شما را به عذابی دردناک عذاب می‌کند و گروهی را مامور می‌کند از غیر نام شما که هیچ ضرری نمی‌رسانند و خدا بر همه چیز قدرت دارد. «توبه ۴۰»

دستور نمی‌خواهند کسانی که ایمان به خدا و روز آخرت دارند به اینکه با مال و جانشان جهاد کنند و خدا بر احوال تقوا پیشه‌گان داناست. «توبه ۲۵»

اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و خویشاوندانتان و مال‌هایی که ذخیره کرده‌اید و تجارتی که از کسادی آن می‌ترسید و خانه‌هایی که از آن‌ها خشنودید و به آن‌ها رضایت دارید در نزد شما عزیزتر و دوست‌داشتنی‌تر از خدا و پیامبر و جهاد در راه خداست، پس منتظر باشید که خدا امر (تقدیری) اش را بسرتان بیاورد و خدا قومی که اهل فسق و گناه است هدایت نمی‌کند. «توبه - ۲۵»

ای عزیزان از کلام الهی استفاده می‌کنم و شما را به مسئله رستن و جدا شدن از خود و غیر خود و هر چه غیر خداست سفارش می‌کنم.

زینت دنیایی اعتبار و ارزش ندارد و حق تعالی اموال و ابناء شما را زینت زندگانی شما قرار داده است، دل به آن‌ها نبندید. شما ارزش حقیقی خود را دریابید و بدانید که خلیفه‌الله باید مظهر تجلی صفات خدایی باشد. شما متعلق به خدایید از علق نسبت به دنیا کناره بگیرید تمام گناهان و مصیبت‌ها در این است که دنیا محبوب انسان شود. حب‌الدنیا راس کل خطیئه. ای مومنین،‌ ای مومنات دل شما مال خداست، جایگاه خداست، غیر او را در آن جا ندهید و سعی کنید که جایگاه خدا باقی بماند.

اگر اطاعت امر خدا کردید، اگر واجبات و مستحبات را مراعات کردید، قلوب شما جایگاه خداست. ولیکن اگر نعوذبالله معصیت امر خدا کردید و مرتکب فعل حرام شدید خدا را از قلب خود بیرون رانده‌اید، به او پشت کرده‌اید، با او دشمنی کرده‌اید.

با وجود اینکه نباید خشم و غضب او را بر خود واجب می‌کردید، اما چنان لطف و رحمت سرشاری دارد که تو را می‌خواهد در آغوش بکشد و بار‌ها به تو عنایت و کرامت نشان دهد. این کلام پر از لطف الهی است که تو را فرا می‌خواند.‌ ای بنده گنهکار من،‌ ای بنده‌ای که اسراف کردی در دشمنی و مخالفت با من، از من ناامید مشو. رحمت من شامل حال تو هم هست تو را از آقایی و بخشش خودم بی‌بهره نمی‌سازم اگر تمام دشمنان و مخالفینم را ببخشم هیچ باکی ندارم و هیچ ضرری هم نمی‌کنم، چون من محتاج کسی نیستم.

عزیزان این خدای با عظمت چنان است که اگر تو او را به کرامت و آقایی قبول کنی و واقعاً در دلت همین باشد که او کریم است بدان نجات‌یافته‌ای ولو قدری تو را عذاب بدهند. در روایت است که شخصی در دوزخ خیلی ناله و ضجه می‌کرد و اشک می‌ریخت به طوریکه اهل جهنم از دست او به تنگ آمده بودند، کار بجایی رسیده بود که همان‌ها (اهل دوزخ) به خدا عرض می‌کردند که این عاشق توست او را از بین ما نزد خودت ببر.

حق تعالی جبرئیل را مامور می‌کند که او را بیرون آورد به او می‌فرماید بنده من مگر از من چه بدی دیده بودی که اطاعت دستور مرا نکردی و آنچه امر کرده بودم مخالفت کردی جوابی نمی‌شنود.

دستور می‌دهد دوباره او را به دوزخ بازگردانند این بنده گناهکار راهی دوزخ می‌شود بطوری که اشک و ناله و فریاد از او ظاهر می‌گردید گاهگاهی رو به خدا می‌کرد [...] من آنقدر به کرامت و آقایی و بخشش تو امید داشتم که مرا از دوزخ بیرون آوردی دیگر به آنجا برنمی‌گردانی.

حق تعالی او را می‌بخشد به جبرئیل امر می‌کند او را در کنار دوستانش مسکن و ماوا دهد.

خدایا به عزت و جلالت ما بندگان عاصی و گنهکار بدلیل جهل به گناه و سرکشی نفسمان که نتوانستیم او را مهار کنیم به گناه آلوده شدیم.

به عزتت سوگند که ما نمی‌خواستیم و نمی‌خواهیم که تو ما را در حال معصیت ببینی، ولی چه کنیم که ناتوانیم آنطور هم که باید با عشق تو همراه باشیم که نبودیم، ولی آرزوی ما این است که عاشق مخلص تو باشیم همانگونه که باید باشیم خود را بسازیم.

لیکن خدایا رب العالمین تویی، تو باید ما را بنحوی که می‌خواهی پرورش دهی با وجود اینکه ما هم باید پذیرش تربیت کنیم.

خدایا آمده‌ایم که با تو دوستی کنیم آمده‌ایم که راه عشق تو را طی کنیم.

آمده‌ایم که رضایت تو را بدست آوریم آمده‌ایم که ما را به رحمت و مغفرت مفتخر کنی.

دنیا بشنو که من به غیر از درگاه پرعظمت او امیدی ندارم و شاهد باش که در مقابل معبود خود اقرار می‌کنم به اینکه انا عبدک الضعیف الذلیل الحقیر المسکین المستکین.

دنیا شاهد باش به اینکه با خدای خود در جبهه حق می‌خواهم که پیوند کنم، پیوندی عمیق، پیوندی نزدیک. خدایا روزی‌ام کن لقاءات را و مقام قرب و رضایت را. (آمین)

دنیا شاهد باش به اینکه او باب جهاد را تنها برای بندگان خاص خود می‌گشاید و من افتخار می‌کنم به اینکه اگر سند عبودیت خالصانه‌ام را با خون خود مهر کنم، ان‌شاءالله.

دنیا شاهد باش که قافله عظیم راهیان صراط حق از تو می‌برند و از زینت‌های تو چتم می‌پوشند و به حقیقت هستی رجعت می‌کنند افتخار می‌کنم به اینکه اگر در این راه واقع و به مقصد قدوسی و ملکوتی دست پیدا کنم و در زمره مشتاقین قرب الهی باشم ان‌شاءالله و اگر بنا شده این لیاقت را در سبیل شهادت در زمره انصار و اعوان اباعبدالله‌الحسین (ع) قرار گیرم و طی طریق این مولا برای حقیر منطور نباشد و غیر از خط سرخ ولایت و تشیع خط دیگری را مسیر خود قرار دهیم لازم است بعنوان وصیت و سفارش عرض کنم که راضی نیستم بدنم را دفن کنند بلکه آنرا، چون جیفه حیوان در بیابان‌ها رها کنند تا مگر از راه طعمه شدن درندگان و جیفهء‌خواران خدا عنایتی کند و ما را از مواخذه و معاقبه معاف فرماید، ان‌شاءالله و اگر جنازه‌ام بدستتان رسید در قسمت سمت راست مرقد مطهر برادر شهیدم قاسم رضوان‌الله تعالى علیه دفن کنید باشد که اقتدای به او را ثبات نموده باشم؛ و جملگی (با سایر شهداء رضوان‌ الله تعالى علیهم اجمعین) به مولایمان اباعبدالله‌الحسین اقتداء نمائیم و در زمره اعوان و انصارش در آن هنگام که در صور دمیده می‌شود و فخر بشر خاتم‌الانبیاء در معیت، ولی و وصی گرامیش قیام خواهند نمود در صفی واحد به مقام قرب الهی مفتخر شویم، ان‌شاءالله.

و از ملازمت اسره معاشقه سیدالشهدا بهره‌مند شویم ان‌شاءالله.

خیلی دوست دارم جنازه‌ام را به مدرسه ببرند و از جناب مستطاب حجه‌الاسلام والمسلمین آقای حق‌شناس ادام‌الله توفیقاته و رفع الله درجاته خواهش کنند برابم نماز بخوانند.

پس با دوستان و عزیزان (طلاب) که ان‌شاءالله محل اتکاء ملت و پشتوانه اسلام و انقلاب هستند و خواهند بود خداحافظی کنم ان‌شاءالله که مدیون هیچ‌یک از عزیزان نباشم و از دعای خیرشان حقیر را محروم نفرمایند.

سفارش اکید این است که از تجملات و خرج‌تراشی‌های بیهوده و بی‌فایده که با شئون انقلاب اسلامی مطابقت ندارد جدا خودداری کنید.

حرف اول، و آخر بنده و همه کسانی که طی طریق اباعبدالله‌الحسین (ع) را نموده‌اند و مسئولیت ادامه راهشان را به ما داده‌اند این است که از ولایت فقیه با تمام هستی و تا آخرین حد امکان حمایت کنیم و به تبع از این مقام، دولت و مجلس و ارگان‌ها و تمام امور اجرائی و قانونی و قضائی را پشتیبانی کنیم و لحظه‌ای از شیطان‌های چهره‌ساز و خوش‌صورت و منافق که قصد خدشه به حریم قدس این مقام ارزنده را دارند و با تمام وجودشان سعی در محو این خط اصیل اسلامی دارند غافل نشوید.

شما را از عزاداری وگریه نهی نمی‌کنم لیکن طوری نباشد که دشمن شاد بشویم و اینکه به فرموده حضرت ثامن‌الائمه إن کنت باکیًا لشیءٍ فابکِ للحسین بیاد سید مظلومان و سالار شهیدان و عترت طاهره گریه کنید و خدای ناکرده شیطان یاد خدا را، تسلیم و معبر و رضا را از شما نرباید.

دعای خیر را از این عبد عاصی دریغ نفرمائید و توفیقات خاصه از درگاه رحمانی برایم مسئلت کنید که فرمود «یدعونی فاستحیی ان اراده» مطمئناً حاجت شما را رد نمی‌فرماید و ان‌شاءالله بفضل عمیم حضرتش ما را نصیب و بهره‌ای از دعای خیرتان خواهد رساند؛ و هر وقت خواستید از دل تنگی بیرون بیاید چهره امام را نظاره کنید و به ایشان دعا کنید قرآن و ادعیه را بخوانید. نماز جمعه و جماعات و شرکت در مراسم دعای کمیل و توسل را فراموش نکنید.

از طرف من از خانواده محترم شهداء که قادر به خدمتگزاری آن‌ها و انجام مراسم دعای توسل نیستم عذرخواهی کنید و بخواهید که حقیر را دعا کنند.

عرضی نیست. ملتمس دعا

والسلام مسعود ابراهیمی

۶۲/۱۰/۱۷»

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار