آغاز عملیات ارتش عراق برای پاکسازی عناصر داعش در خط مرزی با ایران

معاون فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات پاکسازی عناصر سازمان تروریستی داعش در خط مرزی با ایران آغاز شده است.
کد خبر: ۴۰۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ - 11July 2020

عملیات ارتش عراق برای پاکسازی عناصر داعش در خط مرزیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری «شفق نیوز»، سپهبد «عبدالامیر کامل الشمری» معاون فرمانده عملیات مشترک عراق، امروز (شنبه)، از آغاز عملیات پاکسازی و تعقیب و گریز عناصر سازمان تروریستی داعش در خط مرزی با ایران خبر داد.

بر اساس این گزارش، معاون فرمانده عملیات مشترک عراق در این خصوص گفت: «صبح امروز مرحله چهارم عملیات «ابطال العراق» (قهرمانان عراق) با هدف تعقیب و گریز بقایای تروریست‌ها، برقراری امنیت و ثبات در استان دیالی به اضافه پاکسازی و بازرسی نوار مرزی با جمهوری اسلامی ایران و ورود به عملیات ویژه در مناطقی که عناصر داعش از آن برای اجرای عملیات تروریستی و پناه گرفتن استفاده می‌کنند (مناطق حائل میان نیرو‌های فدرال و نیرو‌های پیشمرگه) آغاز شد».

الشمری در ادامه گفت که این عملیات به دستور «مصطفی الکاظمی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح و با نظارت فرماندهی عملیات مشترک آغاز شده است.

معاون فرمانده عملیات مشترک عراق توضیح داد که در این عملیات هدف پاکسازی مساحتی بالغ بر۱۷ هزار و  ۶۸۵ کیلومتر مربع است که در این عملیات گروه‌هایی از نیروی زمینی، فرماندهی عملیات دیالی، فرماندعی عملیات صلاح‌الدین، فرماندهی عملیات سامراء، فرماندهی پلیس فدرال، نیرو‌های واکنش سریع، نیرو‌های حشدالشعبی، دو تیپ از نیرو‌های ویژه، تیپ هشتم نیرو‌های مرزی، سرویس مبارزه با تروریسم/ فرماندهی عملیات ویژه دوم، هنگ مبارزه با تروریسم سلیمانیه، فرماندهی پلیس استان دیالی با پشتیبانی هوایی ارتش، نیرو‌های هوایی و نیرو‌های هوایی ائتلاف بین‌المللی مشارکت دارند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار