دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد؛

ضرورت مطالبه «پیوست فرهنگی» قوانین در مجلس شورای اسلامی

لاجوردی گفت: یکی از کار‌های کمیسیون فرهنگی این است که هر قانونی در مجلس تصویب می‌شود قبل از آن پیوست فرهنگی آن مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۰۵۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ - 11July 2020

ضرورت مطالبه پیوست فرهنگی قوانین در مجلس شورای اسلامیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، زهره سادات لاجوردی دبیر کمیسیون فرهنگی و‌ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری هفته عفاف و حجاب که به‌همت بسیج خواهران در مرکز فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شده بود، اظهار داشت:‌ موضوع عفاف و حجاب سلسله‌وار به یکدیگر‌ متصل هستند؛ لذا برای پرداختن به این مقوله باید همه جوانب را مدنظر داشته باشیم به‌عنوان مثال وقتی رسانه‌ها بویژه رسانه‌های مجازی به ترویج سبک‌ زندگی‌ غربی می‌پردازند، کار در این حوزه یا چالش‌هایی مواجه خواهد شد.

وی‌افزود: مجلس یکی از کارهایی که دنبال می‌کند نظارت بر فضای مجازی است؛ البته این‌ به آن معنا نیست که بخواهیم شبکه‌های پر مخاطب مجازی را مسدود کنیم، علاوه براین پی‌گیر شبکه ملی اطلاعات از وزارت ارتباطات هم هستیم.

لاجوردی ادامه داد: مجلس بحث‌ کالاهای فرهنگی‌بویژه عفاف و حجاب را دنبال می‌کند تا از این کالاها حمایت لازم صورت گیرد؛ البته گرانی لجام‌گسیخته‌ای در تامین ضروریات زندگی مردم دیده می‌شود و ظاهرا عزم جدی هم برای جلوگیری از این گرانی‌ها وجود ندارد که بالطبع کالاهای مربوط به عفاف و حجاب هم شامل این موضوع می‌شود بر این اساس برای تولید کالاهای عفاف و حجاب باید حمایت های لازم صورت‌گیرد که این موضوع را در مجلس پی‌گیری خواهیم‌کرد.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای کمیسیون فرهنگی این است که هر قانونی در مجلس تصویب می شود قبل از آن پیوست فرهنگی آن مورد بررسی قرار گیرد این در حالی است که عملکرد دستگاه های متولی عفاف و حجاب به برگزاری بزرگداشت و اهدای جوایز محدود شده است.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: یکی‌ از موارد مهمی که موجب شده تا در این عرصه موفق نباشیم بالارفتن میانگین سن ازدواج در جوانان است؛ زیرا ۱۷ میلیون جوان‌ مجرد داریم، لذا باید برای این جوانان امر ازدواج را تسهیل کنیم از سوی دیگر آموزش‌ حقوق و مسئولیت‌های اجتماعی هم در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار