نگاهی به زندگی‌نامه طلبه شهید «محمد مرادی»

«محمد مرادی» 5 فروردین‌ 1342 در شهرستان شهریار در روستای دهمويز به دنیا آمد و پس از گذراندن تحصیلات حوزوی راهی جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی شد و در نهایت 31 اردیبهشت 1362 در منطقه عملياتی اهواز به جمع یاران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۰۵۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ - 11July 2020

نگاهی به زندگی‌نامه شهید «محمد مرادی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، «محمد مرادی» 5 فروردین‌ 1342 در شهرستان شهریار در روستای دهمويز به دنیا آمد. وی پس از گذراندن تحصیلات حوزوی به سوی جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی شتافت و در نهایت 31 اردیبهشت 1362 در منطقه عملياتی اهواز به جمع یاران شهیدش پیوست و در گلزار شهدای روستای دهمويز شهريار به خاک سپرده شد.

زندگی‌نامه شهید

محمد هنوز چند ماهی بيش نداشت كه از سوی پای راست ناراحتی پيدا كرد. اين دوران در واقع سخت‌ترين دوران زندگی محمد به شمار می‌آمد. چرا كه ناراحتی پايش او را بيش از پيش رنج می داد و روی همين امر پدرش ناراحت و نگران تر از گذشته او را از اين بيمارستان به آن بيمارستان می برد تا اينكه در سال دوم راهنمايی‌اش به مدت سه ماه در بيمارستان بستری شد، پس از چند ماه بستری بودن سرانجام با يک پای گچ گرفته از بيمارستان مرخص شد.

محمد نيز به عنوان يک فرد مسلمان و مكتبی سهم بسزايی در انقلاب داشت او همواره در اعتصاب های مدارس و راهپيمايی‌های خيابانی شركت داشت.

وی به فعاليت‌های درسی و هنری علاقه زیادی داشت. از جمله فعاليت های او، شركت فعالانه و مداومش در سنگر نماز جمعه، شركت در كارگاه فنی جهاد سازندگی و شركت در بسيج 20 ميليونی بفرمان امام بود كه او شب‌ها را هم پای ديگر برادران بسيجی از محوطه و حريم اسلامی خويش ايثارگرانه پاسداری مي كرد.

او در سه ماهه تعطيلي مدرسه كلاس‌هايی در خانه تشكيل داده بود كه در آن به بچه‌های محله و اطرافيان خويش قرائت قرآن مجيد و عربی را درس می داد.

پس از قبول شدن در امتحانات حوزه به عنوان يک طلبه مشغول درس خواندن شد. محمد روزها را تا عصر درس می خواند و عصرها نيز در مغازه و يا كشاورزی پدرش كار می كرد. وی طی اين مدت كه درس می خواند برای اولين بار داوطلبانه از سوی واحد تبليغات سپاه پاسداران به جبهه اعزام شد و سرانجام 31 اردیبهشت 1362 در منطقه عملياتی اهواز به جمع یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها