شهید «علیرضا بلباسی»؛

به این مردم طوری خدمت کنید آن طوری که این مردم دلداده اسلام و انقلابند

در فراری از وصیت‌نامه سردار شهید «علیرضا بلباسی» آمده است: این را همه می‌دانیم که این مردم و این ملت و این رزمنده‌ها هر روز بر همت و کمک‌شان به حمایت از اسلام و انقلاب اسلامی و جبهه او پشتیبانی‌ها و راهپیمایی‌ها افزوده و زیاد می‌شود؛ به این مردم طوری خدمت کنید آن طوری که این مردم دلداده اسلام و انقلابند.
کد خبر: ۴۰۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ - 12July 2020

طوری به مردم خدمت کنید که دلداده اسلام و انقلاب هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگ‌های زرین کتاب زندگی سردار شهید «علیرضا بلباسی» از شهدای شهرستان قائمشهر را ورق می‌زنیم.

سردار شهید «علیرضا بلباسی» فرزند «رسول» در چهاردهم مهر 1332 در روستای آسور فیروزکوه به دنیا آمد و در در 21 اسفند 65 در عملیات کربلای هشت در شلمچه به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

حمد و ستایش فقط از آن خدایی است که پرتو نور هدایت و رحمت خویش دست ما را گرفته و از دنیا جهل و ظلم و ستم و غفلت و بی‌ارزشی به سوی اقیانوس بی‌کران نور و روشنایی و اقتدار کشانید و پناه می‌‍برم به خدا از شر نفس و هواهای نفسانی‌ام که دائماً مرا به بدی امر می‌کند که خدایا اگر تو هدایتم نکنی نفسم مرا به هلاکت می‌اندازد و پناه می‌برم به تو خدا از شر شیطان و شیطان‌های کوچک و بزرگ.

و سلام و صلوه خدا و ملائکه الله و جمیع خلق الله از جن و انس نثار خاندان عصمت و طهارت و واسطه فیص بین ارض و سماء و منافقین یعنی محمد و آل محمد (ص) باد که ما گم کردگان مسیر انسانیت و فطرت و سرشت توحیدی را از تلاطم‌های طوفان خشمگین گمراهی و حوادث درهم شکننده و ناگوار روزگار و ظلمت‌های عمیق و ژرف چپ روی و راست روی به صراط مستقیم هدایت فرمودند چون خود صراط مستقیم و اصل شجره طیبه نور و هدایت بودند.

اما توحید دنیا کفر و سردمداران کفر و نفاق و یزیدیان زمان و جیره‌خواران منافق داخلی شان بدانند که توحید و خداپرست به چیزی نیست که اگر یک بار مرا قطعه قطعه کردند فریادش خاموش شود بلکه فطرت توحیدی و یکتاپرستی و فریاد بت‌شکن توحیدی‌ام در تک تک سلول‌های بدنم و تمام آنها را نابود بکند و اگر فقط یک سلول از نسلم باقی بماند باز هزاران موحد می‌‍سازد و بانک لا اله الاالله سر می‌دهند.

و دشمن بداند که پیرو مکتبی هستیم که از روز ازل گفتیم «اشهد ان محمد رسول الله (ص)» و «علی ولی الله (ع)» همان رسول خدایی و همان امیر مومنانی که بیشتر از هفتاد جنگ با کفار و منافقان و مشرکان کردند و تا آخر عمرشان ذوالفقارشان به غلاف نرفت و همیشه قطره‌‍های خون این ناپاکان از نوک شمشیرهای عدالت خواهانیان می‌چکید و بدانند تا کفر و شرک و نفاق هست هیچ‌وقت و هیچ‌وقت این شمشیر و این ذوالفقار به خلاف نخواهد رفت و ما مال این مکتبیم دنیا کفر بداند در فطرت توحیدی ما فقط یک ترس قرار دارد آن هم ترس از خدا و ترس از گناه و شما یزیدیان که وقتی اسلام ناب خمینی به خاک کشورمان و به کشور دلهای‌مان آمد چنان زنجیر اسارت بر گردن‌تان انداختیم و شما را درکوچه و بازارهای سیاست به این دیار کشاندیم که برای تماس مجدد با ما این همه ذلت و خواری تحمل کردید و برای این خواری تاکید و افتخار کردید که این روزهای نخستین ذلت شماست و ما به انتظار جشن نابودی شما نشسته‌ایم و تا آنجا مطالبی که گفته شد جهان بینی الهی مرا که اقتباس از قرآن و رهبر و فطرت می‌باشد تشکیل می‌دهند. به همه شما اجر مجاهدان واقعی فی سبیل الله را بدهد.

اما شما برادران عزیز انجمن اسلامی روستا! برادران متعهد و مؤمن به اسلام و قرآن و انقلاب اسلامی! سلام علیکم جمیعاً و رحمه الله و برکاته؛ خداوند ان‌شاءالله شما را در مسیر اعتلای کلمه توحید در ادامه خون شهدا موفق و مؤید بدارد شما تمام کوشش‌تان این باشد در پرتو اسلام و قرآن و خط رهبری و عمل کردن به آنها رضایت خدا را کسب کنید و شماها را از نزدیکترین یاران خود می‌دانم.

اما سخنی با مسئولین! این را همه می‌دانیم که این مردم و این ملت و این رزمنده‌ها هر روز بر همت و کمک‌شان به حمایت از اسلام و انقلاب اسلامی و جبهه او پشتیبانی‌ها و راهپیمایی‌ها افزوده و زیاد می‌شود. به این مردم طوری خدمت کنید آن طوری که این مردم دلداده اسلام و انقلابند. چه کسانی غیر از ما مسئولین مردم را به گروه‌ها و باندهای تفرقه دعوت می‌کنند. بترسیم از روزی که تمام این چاپلوسان و باندهای نتوانند ذره‌ای از عذاب ما کم بکنند.

حضرت علی (ع) می‌فرماید: این پست‌ها و مقام‌ها برای شناخت افراد هست و مردم کارهای ما را زیر نظر دارند و طوری نباشد خدای نکرده مسئولی بین دو نفر مراجعه کننده یکی حزب اللهی و جبهه‌ای و دیگر فاسد و منافق، اولی را کنار زده و برای دومی از جایش بلند شود که در این صورت از همین مردم سیلی خواهد خورد.

اما سخنم به آن بازاری در حالی که می‌بینید ملت در دریای خون شنا می‌کند تا اسلام را به ساحل نجات برساند اینها هم دست‌شان را در دست آمریکا گذاشتند و خون این ملت را در شیشه کردند اگر باورتان شد که این کاغذهای بی‌ارزش سرمایه اصلی و ارزش اصلی وجود شخصیت شما را تشکیل می‌دهند. بدانید که یک روز در فرصت مناسب با شعله یک کبریت تمام سرمایه و شخصیت‌تان را خواهیم سوزاند این کار را حتماً خواهیم کرد و برنامه بعدی انقلاب ما هست الان ملت شما را شناسایی می‌کند.

و اما شما منافقان کوردل که در همه جبهه‌های داخلی و خارجی و شرقی و غربی شکست خوردید! مگر دنیا و گردش دنیا منظم دنیا جای شب‌پره‌‍های کورچشمی مثل شماست؟ شما هنوز خود نفهمیدید که در جهان‌بینی منافقانه به بن‌بست کشیده تنگ و تاریک متغیر رنگ‌پذیر شرقی و غربی متناسب با زمان و مکان و نوع ارباب خود هیچ روزنه امیدی و هیچ راه نجاتی ندارید مگر اینکه در آتش نفاقی که خود برافروختید خواهید سوخت شما بعد از پیروزی از خشم و غضبی الهی گونه این حزب اللهی‌ها که همه شما را شناسایی کردند و برای‌تان پرونده کامل تشکیل دادند به کدام سوراخی پناه خواهید برد بدانید که محکوم به مرگ هستید و بالاخره دیدید که سران نفاقتان زنان همدیگر را به هم تعارف می‌کنند و این بود نتیجه جهان‌بینی وارونه شما.

و اما شما ملت! منتظر واقعی منتقم بزرگ منجی عالم بشریت کسی است که باید از کینه دشمنان اسلام شمشیرش را تیز و برّان کند و هرگز از دو چیز جدا نشود یکی سنت نگاه کنیم.

اما جهان‌بینی اخلاقی و عرفانی و شناخت و نیست را رها کردن و در هست فنا شدن سرچشمه می‌گیرد پرتوی از نور و معرفت بیکران دعای مکارم الاخلاق، دعای خمس عشر و دعاهای ائمه صلوه الله علیهم اجمعین که معرفت و شناخت و اخلاق معصومین و اولیاء خدا در آنها نهفته هست و متاسفانه با آنها بیگانه.

طیران مرغ دیدی تو زپای بند شهوت

بدر آی تا ببینی طیران آدمیت

و این جهان بینی معرفت و اخلاق اگر از دریچه اخلاص و تقوی باشد می‌رساند انسان را به جایی که از قلب می‌گوید.

آنکس که تو را شناخت جان را چه کند

فرزند و عیال و خانمان را چه کند

دیوانه کنی هر دو جهانش بخشی

دیوانۀ تو هر دو جهان را چه کند

اما عرفان عملی را و اثبات علمی آن را باید در جهاد مقدس و در جبهه‌ها و عرفات و کربلاها یافت که عاشق به امید ارجعی به لقای کوی یار نشسته و معشوق صداقتش را در فواره‌های خون سرخ می‌طلبد. درود و برکات و رحمت و مغفرت واسعه الهی بر پدر و مادرم باد که مرا در این مکتب شیر دادند و غذای روح دادند و خود در صف نماز جماعت ما را بعمل می‌خوانند و چون بی سوادی بودند مرا در 12 سالگی امر کردند که نماز غفیله یاد بگیرم و پشت‌سرم قرائت کنند خدایا تو را به عزت و جلالت آنها را ببخش و بیامرز.

درود و برکات و رحمت و مغفرت واسعه الهی بر همسر واقعاً مومنه ام که تمام هم و غم وجودش اسلام و قرآن بود در این راه صادقانه با صبر عظیم و شکرگذاری بدرگاه خدای متعال وفاداریش را به اسلام و انقلاب اسلامی عملا ثابت کرد و چه شکری بالاتر از اینکه که خداوند ما را در این پیوند از باب المجاهدین و با بالصابرین به پیشگاه ذات باری تعالی پذیرفت.

همسرم! سرپرست خانواده شهدا و سرپرست یتیم‌های شهدا خدا است. چون فرموده و این تویی که نباید لحظه ای از خدا جدا شوی و برق و درخشندگی مدال همسر شهید بودن را همچنان تا آخرین نفس براق‌تر و درخشنده‌تر کنی و در این ادامه تربیت فرزندانم که در راس قرار دارد باید آنها را در ادامه خط فکری آیت الله شهید مطهری (رضوان الله تعالی علیه) تربیت کنی یا در حوزه علمیه و یا در دانشگاه و آنها را با سیره زندگانی و مبارزه حضرت فاطمه زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهم اجمعین آشنا کن و وقتی که حسین عزیزم و آمنه عزیزم بزرگ شدند به اینها بگو که پدرشان در چه راهی قدم گذاشت و در این راه حاضر شد تمام هستی خویش را فدا کند.

اما شما برادران عزیز! که من افتخار می‌کنم خداوند خانواده ما را مؤمن به اسلام و قرآن قرار داد و از این که هر کدام از شما چند بار به جبهه رفتید خدا قبول کند و شما آنقدر برای خدا از مال و جان انفاق کنید که همانقدر در روز سخت قیامت به خدا محتاج هستید و شما خواهران عزیزم که شما هم در همه حال فریاد اسلام و قرآن را سر دادید و هر کجا نشستید از اسلام و قرآن حمایت کمردید خدا از شما قبول کند ولی از تربیت فرزندان‌تان در این راه غافل نباشید خدا به رسول الله و ائمه سلام الله علیهم اجمعین با دنیا چه کردند و از دنیا چه خواستند و با کفار منافقان چه قدر جنگ کردند و چرا قضیه عاشورا را به وجود آوردند اینها همه برای ماست شیعه یعنی کسی که چنین باشد و اما دومی قرآن که لحظه ای نشستن را در مقابل شرک و کفر جایز نمی‌دانم می گوید شمشیرها را غلاف نکنید تا فتنه جهان تمام شود.

مردم! ما خلق شدیم تا آخرتمان را آباد کنیم و ما آنجا ساختمان می‌خواهیم و آباد کردن آخرت بدون ویران کردن دنیا امکان ندارد مردم ما خلق شدیم تا روح را به پرواز در بیاوریم و به عالم ماورای طبیعت یعنی عالم ملکوت عروج دهیم و این پرواز و عروج بدون ویرانی جسم امکان ندارد. سنگین شدن و تن پروری بال پرواز انسان را می‌شکند.

مرغ بال ملکوتم نیم از عالم خاک

چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

مردم! شهادت مردن نیست یک تولد هست تولد بسیار زیبا. و زمانی که شما به مهمانی عرش می‌‍روید شهید به مهمانی عرش می‌رود. اما مرده آنست که نامش به نکویی نبرند. مردم! خدا در قرآن فرمود اگر راست می گویید مرا از همه چیز بیشتر دوست دارید پس خود را آزمایش کنید یعنی بهترین چیز را برای من انفاق کنید که اگر نکنید دروغ می‌گویید مردم آنچه را که قارون گنج داشت و بر شتران سوار می‌کرد به قول قرآن خدا قارون و ثروتش را به زمین فرو برد و آنچه را که فرعون ادعا می‌کرد با عصای موسی در دریای نیل غرق کرد پس چه کسانی در این دنیا سود بردند کسانی که با خدا معامله کردند با نیت‌های خالص‌شان.

مردم! اسلام امروز ما یعنی صبر و استقامت و مبارزه پشت سر رهبر نه جلوتر و نه عقب‌تر مؤمن هیچ وقت مانند مورچه‌ای نیست که اگر کمی آب زیر پایش بیفتد او را بلند کند و او هم فریاد بزند ایها الناس دنیا را آب برد بلکه به قول امام جعفرصادق (ع) مومن از فولاد هم محکمتر است که فولاد بر اثر گرما تغییر می‌کند ولی مؤمن تغییر نمی‌کند و مؤمن در اقیانوس مشکلات و مصیبات شنا می‌کند هرگز شکایت خدا را پیش غیر خدا نمی‌کند و هرگز از خدا بدست کسی شکایت نمی‌کند و هرگز از اسلام دست بر نمی‌دارد مردم این جنگ هدیه خداست این جنگ نعمت خداست این جنگ عظیم‌ترین قدرت و شرف را به ما داد و قدرت و عظمت ما را به جهان صادر کرد و هر کس از این جنگ خسته شود و ایراد بگیرد و یا توجیه و تفسیر بکند بی‌شک به خود کفر کرد و خدا را کنار زد و بی‌شک از شیعه مکتب جعفری نیست.

مردم! ازرش گندم بیشتر است یا ارزش نان اما اگر گندم بخواهد ارزش پیدا کند باید زیر سنگ عظیم آسیاب خرد شود و باید در تنور داغ چند صد درجه تاب و تحمل داشته باشد همان تنوری که علی (ع) سر را تا ناف داخل گرمای آن می‌کرد و با خود می‌گفت بچش گرمای تنور را تا از بچه‌های یتیم شهدا غافل نباشی و بالاخره بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه. و اگر امروز در کاروانیان حسین (ع) ثبت نام نکنیم و عازم نشویم فردا ما را در صف این کاروانیان راه نخواهند داد و از ما نام و نشانی نخواهند پرسید.

و اما تو ای بسیج ای مظلوم تاریخ و ای مظلوم و تو ای پاسدار سلحشور و شما ای رزمندگان ای یکه تازان عرصه میدان عشق ای مرغان به خونی که جایتان در این دنیا نیست! به پیش که صبح پیروزی نزدیک است و همین فرداست که باید بر سر سفره پیروزی بنشینیم و بگوئیم در بهار آزادی جای شهدا خالی.

در خاتمه از همه عاشقان کربلا می‌خواهم که امام را لحظه‌ای تنها نگذارید.

و از کسانی که از جانب این حقیر به آنها بدی رسیده امیدوارم که به دیده اغماض بنگرند سفارش اولم اینکه وصیت نامه‌ام را اصلا حتی با یک غلط چاپ نکنید که مسئولید.

خدایا! خدایا! تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها