صحبت‌های تازه سردار باقرزاده درباره شهید «نسیم افغانی»/ تفأل به حافظ هنگام خاکسپاری پیکر شهید افغانی در حرم رضوی+ فیلم

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی با شبکه «صدای افغان» به تشریح ابعاد تازه‌ای از چگونگی کشف پیکر شهید «نسیم افغانی» و تدفین وی در حرم رضوی پرداخت.
کد خبر: ۴۰۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ - 12July 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حدود یک ماه پیش بود که خبر تفحص و شناسایی پیکر پاک شهید دیگری از دوران دفاع مقدس در صدر اخبار صفحات حماسه و مقاومت نشست، شهیدی که این‌بار نه ایرانی بود نه داغ وطن داشت، اما اعتقاد به باور بی‌مرزی اسلام، او را برای دفاع از دین به ایران اسلامی کشانده بود.

صحبت‌های تازه سردار باقرزاده درباره شهید نسیم افغانی/ جواب حافظ به خاکسپاری پیکر در حرم رضوی+ فیلم

شهید «نسیم افغانی» شهید افغانستانی‌تبار دوران دفاع مقدس بود که در سن ۳۱ سالگی در عملیات والفجر ۱ همراه با رزمندگان ایرانی و هنگام شلیک آر.پی.جی با اصابت تیر دشمن بعثی به شهادت رسید.

بسیجی شهید «نسیم افغانی» فرزند «میرزامحمد» متولد سال ۱۳۳۰ شمسی در هزاره افغانستان، دارای پلاک هویت به شماره CJ ۵۱۹۳۹۶ جمعی گردان «سیف‌الله» گروهان سوم از تیپ جوادالائمه (ع) لشکر ۵ نصر بود که فرماندهی این گردان را شهید «جواد آخوندی» بر عهده داشته است. پیکر این شهید به دستور رهبر معظم انقلاب در حزم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

سردار سید محمدباقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در گفت‌وگویی با شبکه صدای افغان (آوا) به چگونگی تفحص پیکر این شهید و تفال وی به دیوان حافظ هنگام به خاکسپاری شهید نسیم افغانی در حرم رضوی پرداخته است.

شعر اشاره شده در صحبت‌های سردار باقرزاده چنین است:

کنون که می‌دمد از بوستان نسیم بهشت
من و شراب فرح بخش و یار حورسرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست
که آگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ
که گرچه غرق گناه است می‌رود به بهشت

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار