مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

راه شهدا با اقدام و عمل تداوم پیدا خواهد کرد

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: رهروی راه شهیدان با حرف مُیسر نیست بلکه با اقدام و عمل و تأسی به سیره این عزیزان امکان‌پذیر خواهد بود؛ بر همین اساس باید وصیت شهدا را خواند و در زندگی بکاربست و سیره و مرام آنها را آموخت.
کد خبر: ۴۰۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ - 12July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، اولین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان صالح‌آباد به ریاست «ولی قلیچی» فرماندار این شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: اگر شهادت‌طلبی رهروان دین خدا نمی‌بود تاکنون هزاران بار ظالمان، طومار اسلام و متدینین را پیچیده بودند. اگر دین خدا زنده مانده به برکت جانفشانی شهداست.

وی با بیان اینکه امروز آنچه نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد مدیون و مرهون شهدا است، افزود: به برکت خون شهدا است که در منطقه تصمیمی گرفته نمی‌شود مگر اینکه نظر جمهوری اسلامی در آن دخیل باشد. این اقتدار با تکیه بر دین خدا و هدایت‌های یک مرد الهی و جانفشانی مردان خدا محقق شده است؛ بر همین اساس ما وظیفه داریم که فرهنگ ایثار و شهادت را تکریم، تجلیل و ترویج کنیم تا این فرهنگ جاودانه بماند و مشی شهیدان تداوم داشته باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ایستادگی و مقاومت در راه حق را رمز جاودانگی شهدا دانست و خاطر نشان کرد: رهروی راه شهیدان با حرف مُیسر نیست بلکه با اقدام و عمل و تأسی به سیره این عزیزان امکان‌پذیر خواهد بود؛ بر همین اساس باید وصیت شهدا را خواند و در زندگی بکار‌بست و سیره و مرام آنها را آموخت.

این مسئول به چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برگزاری کنگره 18 هزار شهید استان اشاره کرد و گفت: کنگره 18 هزار شهید استان و همچنین گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پیگیر این معناست که از یاد شهیدان غافل نشویم و راه و منش آنها را فراموش نکنیم.

وی بیان داشت: لازمه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، درک این ارزش‌هاست. ما باید نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس معرفت و شناخت پیدا کنیم تا بتوانیم مروج آن باشیم. جمع‌هایی همچون شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس نقطه میثاقی‌ست تا در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انجام اقدام مشترک هم‌ قسم شویم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه تشکیل دفتر نمانیدگی در شهرستان‌ها یک حرکت انقلابی و بسیجی است، یادآور شد: دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌ها ساختار اداری مصوب ندارد و در قالب یک تشکیلات مردم‌نهاد شکل گرفته است. این دفاتر به پایگاهی برای انسجام پیشکسوتان دفاع مقدس تبدیل شده و آنها اقدامات خوبی را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رقم زدند. پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان صالح‌آباد نیز باید با حمایت مسئولین محلی، این ساختار مردم‌نهاد را تشکیل دهند و به عنوان واقعیت صحنه به میدان نشر ارزش‌ها و حفظ آثار دفاع مقدس بیایند.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: 500 نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها و یا هیئت امنای شهدای گمنام سازماندهی شده و منشا خدمات ارزنده‌ای شدند.

یوسفعلی‌زاده در پایان گفت: در سال‌جاری با تدارک یادواره شهیدان شهرستان به استقبال چهلمین سالگرد دفاع مقدس خواهیم رفت. برای بزرگداشت چهلمین سالگرد این حماسه ماندگار برنامه‌های تخصصی و جامعی پیش‌بینی شده که مورد تأکید و تصویب معاون استاندار به عنوان رییس ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان بوده و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است. امید است برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد و آغاز به کار دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان صالح‌آباد با تکیه به این برنامه‌ها اجرایی شود.

سردار یوسفعلی‌زاده در پایان این نشست «علیرضا خسروی» را به عنوان مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان صالح آباد معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار