سرهنگ «منصور زارع»:

۲۳ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در یزد در دست چاپ است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: سالانه باید ۵۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف از جمله نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس منتشر شود که امسال ۲۳ عنوان کتاب در دست چاپ است و به محض تأمین اعتبار منتشر می‌شوند.
کد خبر: ۴۰۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ - 12July 2020

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد اظهار داشت: آنچه باعث پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس شد، دانش نظامی و قوت فرماندهی و استعداد جوانان ما برگرفته از سیره اهل بیت و رهنمودهای امام راحل  بود این در حالی است که نباید عامل دیگر  یعنی نیروی ایمان و شجاعت و نترس بودن رزمندگان را فراموش کرد.

وی بیان کرد: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است. ۴۰ سال پیش وقتی دشمن بعثی حمله کرد، با دست خالی مقابل دشمن و هم پیمانانش قرار گرفتیم و اکنون احساس می‌کنیم که امروز هیچ قدرتی پاسخگوی قدرت ایران نیست که این موضوعی اثبات شده است؛ با توکل به خدا و رهنمودهای رهبری به پیشرفت‌هایی رسیده‌ایم که هیچ دشمنی نمی‌تواند نگاه چپ به کشور ما داشته باشد.

زارع اظهار داشت: امروز هم در شرایط کرونا باز هم ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس تکرار شده و مردم و جوانان ما به میدان آمدند، کادر درمان از جان خود گذشت، زنان به تولید ماسک در خانه‌های خود پرداختند و سایر اقشار نیز در عرصه‌های رسیدگی به نیازمندان وارد عرصه شدند.

وی افزود: تجلیل از ایثارگران خانواده‌های شهدای سلامت با محوریت بنیاد شهید، پیشکسوتان دفاع مقدس، سپاه و …، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری راهیان نور مجازی، برگزاری مسابقه دل نوشته، عکس، فیلم کوتاه و ایثارگری در حوزه سلامت از برنامه‌هایی بوده که توسط این اداره برگزار شده است.

زارع با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار فراخوانی منتشر کرد مبنی بر اینکه «بیایید خاطرات خود را جاودانه کنیم» عنوان کرد: این اقدام در راستای ثبت ایثارگری‌ها و تجربیات در زمان کرونا انجام شد تا اقدامات این دوران نیز مانند دوران دفاع مقدس ماندگار شود.

وی بیان کرد: شب‌هایی را  با موضوع چهلمین سالگرد دفاع مقدس در فضای مجازی آپارات و لایو ایسنتاگرام در برنامه‌ای با عنوان «شبهای طلایی» داشتیم که در این برنامه هر شب یک دستگاه و نهاد دستاوردهای ۴۰ ساله خود در زمینه جمع آوری آثار شهدا و ایثارگران عرضه کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در مورد تولیدات این بنیاد در حوزه چاپ و نشر کتاب بیان کرد: دانشنامه دفاع مقدس یک اثر ماندگار است که در کنگره ملی شهدای استان آماده و رونمایی می‌شود.

وی افزود: سال گذشته نیز در حوزه تاریخ شفاهی، کتاب «آتش بار» منتشر و به عنوان کتاب شاخص و برتر کشور معرفی شد.

زارع اظهار کرد: سالانه باید ۵۰ عنوان کتاب با موضوعات مختلف از جمله نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس منتشر شود که امسال ۲۳ عنوان کتاب در دست چاپ است و به محض تأمین اعتبار منتشر می‌شوند.

وی همچنین یادآور شد: تولیدات هنری را نیز در دست اقدام داریم و در سال جاری تاکنون پنج اثر هنری با محوریت دفاع مقدس منتشر شده است.

زارع خاطرنشان کرد: امسال رویکرد مهمتر ما، فعالیت ویژه در زمینه‌های هنری به ویژه در فضای مجازی است و رسانه‌ها و هنرمندان استان را به مشارکت در این زمینه دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار