کارشناس علوم سیاسی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

دفاع مقدس یک تجربه مهم در دیپلماسی مقاومت بود

مجتبی نوروزی گفت: دوران دفاع مقدس یک تجربه مهم در دیپلماسی مقاومت است، در این دوران با دست خالی در مقابل سی و چند کشور جهان ایستادگی کردیم و نظام سلطه را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتیم.
کد خبر: ۴۰۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ - 12July 2020

مجتبی نوروزی کارشناس علوم سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در شهرکرد با بیان این که هرجا هجومی وجود داشته باشد در مقابل این هجوم مقاومت تشکیل خواهد شد اظهار داشت: دیپلماسی مقاومت در مقابل دیپلماسی قرار می‌گیرد که می‌خواهد سلطه خود را به کشور دیگر تحمیل کند.

کارشناس علوم سیاسی و استاد دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: دیپلماسی مقاومت، دیپلماسی است که در دل خود حمله به مواضع آفندی نظام سلطه را دارد و این حمله بصورت خودکار صدور انقلاب را در پی خواهد داشت.

نوروزی با بیان این که مقاومت مردم ایران نشات گرفته از جهان بینی الهی انقلاب اسلامی است افزود: امروز به برکت اقدامات شهید سلیمانی در منطقه با آن پشتوانه جهان بینی الهی که داشتند می‌بینیم جمهوری اسلامی معادلات منطقه را مدیریت می‌کند و نقشه‌های استکبار جهانی را نقش بر اب کرده است.

وی با بیان این که دوران دفاع مقدس یک تجربه مهم در دیپلماسی مقاومت است ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس با دست خالی در مقابل سی و چند کشور جهان ایستادگی کردیم و نطام سلطه را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشتیم.

مجتبی نوروزی با اشاره به این که اصول، مواضع و ارزش‌ها قابل مذاکره نیست خاطرنشان کرد: در نرمش قهرمانانه باید به این نکته مهم توجه شود که داده‌ها و ستانده‌ها باید هم جنس، هم زمان و هم وزن باشند.

وی ادامه داد: با توجه به آن که ما در وزارت خارجه با یک جنگ تمام عیار روبه رو هستیم می‌طلبد که در سیاست خارجه خود دیپلماسی مقاومت را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار