به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی صورت گرفت؛

فعالیت جهادی و ادامه راه شهدا در بهزیستی نیاز به مجاهدت بیشتری دارد

حجت الاسلام سید «احمدرضا شاهرخی» با تاکید بر اینکه کار و فعالیت جهادی و ادامه راه شهدا در بهزیستی نیاز به مجاهدت بیشتری دارد، گفت: امکانات در این نهاد به طور مفید و کارآمد به کار گرفته شود.
کد خبر: ۴۰۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ - 12July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت الاسلام سید «احمدرضا شاهرخی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره بهزیستی لرستان در سخنانی اظهار داشت: طیف وسیعی از جامعه هدف بهزیستی معلولانی هستند که توانایی انجام وظایف شخصی خود را هم ندارند.

وی با بیان اینکه این امر، بهزیستی را از بقیه دستگاه‌ها متمایز می‌کند، افزود: زنان و کودکان محروم، ارائه خدمات قبل و بعد ازدواج و طلاق نشان دهنده این است که کار در این حوزه کار جهادی و معامله با خدا را نیاز است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر مرهمی بر آسیب‌های فردی و اجتماعی از سوی این نهاد گذاشته شود واقعاً یک کار اساسی است، تصریح کرد: این امر نیز با مدیریت جهادی امکان دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه کار و فعالیت جهادی در بهزیستی نیاز به مجاهدت بیشتری دارد، عنوان کرد: امکانات در این نهاد به طور مفید و کارآمد به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر ضرورت انجام کارها با توکل بر خدا و بر اساس علم، درایت و خرد جمعی از سوی مدیران، بیان داشت: با همت و کار مضاعف باید اقدامات را انجام داد، امروز در شرایطی هستیم که باید فعالیت‌ها به صورت جهادی و تمام وقت انجام شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌ها به این گونه که اگر از ظرفیت های  مردمی و تشکل‌های مردم نهاد با برنامه ریزی و تدبیر استفاده بشود خدمات بیشتر و ارزشمند تری می توان ارائه داد.

حجت الاسلام شاهرخی همچنین بر ضرورت استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: از امکانات ملی باید استفاده و بهره برداری کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح شهر صحنه‌هایی دیده می‌شود که خوشایند نیست، افزود: می‌طلبد که بهزیستی در این رابطه برنامه‌های لازم را اجرا کند، باید مسائل و مشکلات مربوط به کودکان کار در استان را ریشه یابی و حل کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه همچنین شب‌ها در نقاطی از شهر بانوانی مشاهده می شود که در نقطه‌ای ایستاده‌اند و کمک می‌خواهند، افزود: باید در سطح شهر جستجویی صورت گیرد که ریشه این مطلب چیست؟

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان، راه‌های کاهش طلاق در استان در حال بررسی است، و به کار تحقیق و پژوهشی گسترده و همه جانبه ای نیازمند است و بهزیستی می تواند در این راستا با دبیرخانه شورا فرهنگ عمومی همکاری کند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با انجام کارهای تحقیقی و کاربردی، بیان داشت: با آمار و ارقام باید حرف بزنیم، این امر نیز با پژوهش و تحقیق امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه کار در بهزیستی با توجه به فعالیت‌ها و جامعه هدف آن، نعمت است، ثواب یک شب خدمت در بهزیستی در مسیر رضایت الهی، از ده‌ها عبادت مستحب بیشتر است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و انجام کار تحقیقاتی برای رفع آسیب‌های اجتماعی در استان، ادامه داد: با برنامه مبتنی بر علم و تدبیر و درایت باید کار انجام دهیم.

وی گفت: در این صورت می‌توان آینده بهتری را برای استان با همت و کار مضاعف رقم بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار