معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در ساماندهی محوطه یادمان شهدای گمنام خضر نبی قم

یونس عالی پور گفت: نابسامانی مکانی که مزار شهدای گمنام در آن قرار دارد، دور از شأن مسئولان استان بوده و باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.
کد خبر: ۴۰۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ - 12July 2020

ضرورت تسریع در ساماندهی محوطه یادمان شهای گمنام خضر نبی قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «یونس عالی پور» معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم امروز در جلسه ساماندهی اطراف کوه خضر نبی (ع) اظهار کرد: کوه خضر نبی (ع) از جمله مکان‌های زیارتی و سیاحتی استان قم است که طبق اسناد تاریخی و اظهارات باستان‌شناسان قدمتی بالغ بر سه هزار سال دارد و هرساله میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر ایران است.

وی بیان کرد: زمانی طلاب و علمای بزرگی برای عبادت و چله‌نشینی به این مکان مقدس می‌رفتند و این مکان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عالی‌پور با تأکید بر لزوم ساماندهی هر چه سریع‌تر این مکان گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل نابسامانی این مکان، نظارت چند دستگاه حاکمیتی همچون اوقاف و امور خیریه، بسیج، شهرداری، فرمانداری و استانداری بر آن است.

وی با بیان اینکه یک ظرفیت قوی اقتصادی در این مکان نهفته است، تأکید کرد: ساماندهی این مکان به پول نیاز ندارد بلکه باید این چند دستگاه و ارگان را دورهم جمع کرده و یک هیئت‌امنا برایش تشکیل دهیم و این هیئت‌امنا ظرف حداکثر یک هفته آینده پیشنهادات خود را برای ساماندهی اطراف کوه خضر نبی (ع) ارائه دهد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: عدم ساماندهی و کنترل این مکان سبب بروز برخی مشکلات اجتماعی و فرهنگی می‌شود و با ساماندهی آن به اشتغال و جلوگیری از بیکاری جوانان کمک کرد.

وی تصریح کرد: نابسامانی و عدم کنترل مکانی که مزار شهدای گمنام در آن قرار دارد و جایی برای عبادت عرفا و بزرگان دینی بوده دور از شأن مسئولان استان بوده و باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی آن اقدام کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها