ملاقات فرمانده تروریست های سنتکام با فرمانده شبه نظامیان کٌرد مورد حمایت آمریکا

فرمانده تروریست‌های سنتکام و فرمانده شبه نظامیان کرد سوریه مورد حمایت آمریکا در دیدار و گفت‌وگو باهم درباره طیفی از موضوعات مهم منطقه رایزنی کردند.
کد خبر: ۴۰۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ - 12July 2020

ملاقات فرمانده تروریست های سنتکام با فرمانده شبه نظامیان کٌرد مورد حمایت آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، فرمانده تروریست‌های آمریکایی مستقر در منطقه (سنتکام) روز یکشنبه در شهر «قامشلی» در شمال شرقی سوریه با فرمانده شبه نظامیان کرد سوریه مورد حمایت آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط» ژنرال «کنث مک کنزی» فرمانده نیروهای سنتکام در دیدار با «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکرات سوریه درباره طیفی از موضوعات از جمله عملیات در شمال شرقی سوریه به گفت وگو پرداختند. فرمانده شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا در این دیداربا ژنرال مک‌کنزی از حمایت‌های ایالات متحده تشکر و قدردانی کرد.

گفته می‌شود نیروهای وابسته به مظلوم عبدی قصد دارند عملیاتی را در امتداد رود فرات در شمال «دیر الزور» با ادعای مقابله با عناصر باقی مانده از داعش انجام دهند.

حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوریه طی سال‌های گذشته، منجر به تنش و تیرگی روابط بین آنکارا و واشنگتن شده است. ترکیه این شبه‌نظامیان را امتداد گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، و مظلوم عبدی (با نام سازمانی (شاهین جیلو) را از اعضای این گروهک می‌داند و در فهرست سیاه خود قرار داده است.

چندی قبل «لیندسی گراهام»، سناتور آمریکایی بر ادامه همکاری های نظامی واشنگتن و شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا تأکید کرد. عضو مجلس سنای آمریکا در حساب توییتری خود نوشت که طی تماسی که با مظلوم عبدی تأکید داشته که منافع امنیتی و ملی آمریکا ایجاب می‌کند مشارکت با این نیروها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها