رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:

شهادت در راه خدا برترین نوع مرگ است

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: شهادت در راه خدا برترین نوع مرگ است و شهدا در پیشگاه خدا دارای بالاترین منزلت و مقام هستند.
کد خبر: ۴۰۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ - 12July 2020

شهادت در راه خدا برترین نوع مرگ است

به گزارش دفاع‌پرس از ارومیه، حسينيه يادمان شهيد بروجردی دادگستری محمدیار با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی  افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این مراسم با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهادت در راه خدا برترین نوع مرگ است و شهدا در پیشگاه خدا دارای بالاترین منزلت و مقام هستند، به طوری که خداوند در قرآن کریم شهدا را عند ربهم یرزقون می خواند.

گروسی ادامه داد: شهید محمد بروجردی نیز یکی از این شهدای بزرگوار است، وی به عنوان یکی از فرماندهان ارشد و جزء بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای شخصیت والایی بود به طوری که مقام معظم رهبری درخصوص ایشان می فرمایند: «آن چیزی که من از شهید بروجردی احساس کردم و یک احترام عمیقی از او در دل من به وجود آورد، این بود که دیدم این برادر، باکمال متانت و باکمال نجابت، به چیزی که فکر می‌کند مسئولیت و وظیفه است، من تصور می‌کنم روحیه آرامش و نداشتن حالت ستیزه‌جویی با دوستان و گذشت و حلم در قبال کسانی که تعارض‌های کاری با او داشتند، نشانه آن روح عرفانی شهید بود.»

وی عنوان کرد: باید یاد و خاطره شهدا همیشه زنده بماند و برای این کار ساخت یادمان‌ها و برگزاری یادواره‌ها در دستور کار قرار دارد. حسینیه یادمان شهید بروجردی با هزینه دادگستری کل استان آذربایجان غربی ساخته شده است.

یادآور می‌شود، شهید محمد بروجردی در تاریخ یک خرداد 1362 در جاده مهاباد به نقده بر اثر برخورد مین به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار