امام جمعه قوچان:

لازمه استمرار انقلاب اسلامی ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی گفت: باید ایثار شهدا و مجاهدت ایثارگران زنده نگه داشته شود تا نسل جوان با تاسی به فرهنگ ایثار و شهادت مسیر انقلاب را ادامه دهند.
کد خبر: ۴۰۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵ - 12July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدعلی دستجردی» امام جمعه شهرستان قوچان با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی دیدار کرد.

حجت‌الاسلام‌ دستجردی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت اظهار داشت: امروز جامعه به ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت نیازمند است و این مهم با استفاده از زبان هنر برای نسل جوان بیشتر قابل پذیرش است.

وی افزود: در شرایطی که دشمن در جنگ نرم خود علیه جمهوری اسلامی جوانان کشورمان را هدف قرار داده باید فرهنگ دفاع مقدس بیش از پیش در جامعه نهادینه شود تا ضمن مصون سازی نسل جوان، آنها را با حماسه‌آفرینان دفاع مقدس به عنوان بهترین الگو آشنا کرد.

امام جمعه شهرستان قوچان تصریح کرد: اقشاری که در خلق حماسه دفاع مقدس نقش داشتند و جمعی از آنها به شهادت رسیدند از هستی خود گذشتند و در این وادی قدم گذاشتند که آحاد جامعه باید قدردان مجاهدت‌های آنها باشند.

این مسئول با تاکید بر تقویت روحیه ایثار و شهادت در جامعه بیان داشت: اقدامات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس در راستای حفظ این میراث گرانبها جامعه را قدردان جانفشانی‌ شهدا و فداکاری ایثارگران خواهد کرد.

وی در ادامه به فعالیت‌های دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان قوچان اشاره کرد و گفت: دفتر نمایندگی حفظ آثار در این شهرستان پرچمدار حرکت نشر ارزش‌های دفاع مقدس است. این دفتر مسئولین شهرستان را بخاطر رسالت خطیری که در راستای پاسداشت دفاع مقدس بر عهده دارند آگاه تر و هوشیارتر می‌کند.

دستجردی در بخش دیگری از سخنانش به محدودیت‌های ناشی از کرونا اشاره کرد و ادامه داد: علیرغم محدودیت‌های ناشی از کرونا، فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت در سطح شهرستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه دارد.
وی گفت: باید ایثار شهدا و مجاهدت ایثارگران زنده نگه داشته شود تا نسل جوان با تاسی به فرهنگ ایثار و شهادت مسیر انقلاب را ادامه دهند.

دستجردی در پایان آمادگی خود را برای همکاری با دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان قوچان در راستای اجرای ماموریت‌های اعلام کرد.

دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس کارکرد گسترده‌ای دارند

سردار یوسفعلی‌زاده در ادامه این دیدار ابراز داشت: ماموریت کلان اداره‌کل، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، که حفظ آثار حوزه فیزیک و مشهودات را در بر می‌گیرد و نشر ارزش‌ها، حوزه معنوی را شامل می‌شود.

وی افزود: شاخص‌ترین ماموریت اداره‌کل در حوزه حفظ آثار، ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس و چیدمان آن بر مبنای آنچه در دفاع مقدس رخ داده، است که گستره این ماموریت در شهرستان‌ها تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام را در بر می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از ماموریت‌های اداره‌کل در حوزه حفظ آثار دفاع مقدس که به صورت جدی پیگیری می‌شود جمع آوری و ساماندهی اسناد دفاع مقدس است. به دلیل اهمیت این ماموریت، اولین ساختمان مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که آماده بهره‌برداری است اختصاص به مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ماموریت از گستردگی خاصی برخوردار است که در حال پیگیری است. تبلیغات محیطی، گرامیداشت مناسبت‌ها، فعالیت رسانه‌ای، حضور در فضای مجازی، تولید آثار هنری در قالب‌های مختلف، تالیف کتاب، احصا تاریخ شفاهی رزمندگان از جمله اقدامات در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس در سطح شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از ابتکارات در دوره مدیریت جدید، توسعه ساختار حفظ آثار دفاع مقدس در شهرستان‌هاست.

وی بیان داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها که متشکل از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار است، توانسته از ابتدای تاسیس تا کنون با استفاده از ظرفیت‌های محلی در حوزه‌های مختلف منشا خدمات فراوانی باشد.

این مسئول تاکید کرد: دفاتر نمایندگی به دلیل اتصال به ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی کارکرد بسیار گسترده‌ای دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در پایان پرداختن به تمام ابعاد ماموریت دفتر نمایندگی، استفاده از ظرفیت‌ها و ساختارهای محلی در راستای اجرای هر چه بهتر ماموریت‌های محوله، برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان و تعامل بیش از پیش با نیروهای مسلح به خصوص سپاه پاسداران را ضروری دانست.

در ابتدای این دیدار «علیرضا خلیلی» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان قوچان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این دفتر ارائه کرد.

در پایان این دیدار حجت‌الاسلام «محمدعلی دستجردی» از ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها