نگاهی کوتاه به زندگی‌نامه شهید «اسدالله غياثيان»

«اسدالله غياثيان» 30 مهر 1332 در شهرستان گرگان به دنیا آمد و 23 تیر 1361 با درجه ستوان دومی ارتش در پاسگاه زید عراق به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۰۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ - 13July 2020

از تجمل گرایی به دور باشید

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، «اسدالله غياثيان» 30 مهر 1332 در یک خانواده زحمتکش و مذهبی در شهرستان گرگان به دنیا آمد. از کودکی برای کمک به زندگی خانواده‌اش به کارگری و دست‌فروشی پرداخت تا بتواند کمک خرج خانواده خود باشد و در کنار کارگری به تحصیل خود نیز ادامه می‌داد.

وی دارای اعتقادات مذهبی عمیقی بود و از همان کودکی به قرآن و خواندن نماز و ادعیه علاقه خاصی داشت.

اوقات بیکاریش با کار و تلاش و کوشش می‌گذشت به ورزش علاقه فراوانی داشت و بیشتر وقت‌ها به مطالعه کتاب‌های مذهبی می پرداخت.

اسدالله بسیار ساده پوش بود و همیشه از لباس‌های قدیمی‌اش استفاده می‌کرد و به خانواده تاکید فراوان می‌کرد که شما هم ساده‌پوش باشید و از تجمل‌گرایی دوری کنید.

از دروغ گفتن بیزار بود و هرگز دروغ نمی گفت. هنگام عصبانیت سعی می‌کرد آرامش خود را حفظ کند و هرگز با صدای بلند با کسی صحبت نمی‌کردند. اگر برای کسی مشکلی پیش می‌آمد تمام تلاش خود را می‌کردند تا آن مشکل را برطرف کنند. به همین دلیل دیگران بسیار او را دوست داشتند و مورد محبت اطرافیان قرار داشت.

اسدالله پس از دریافت مدرک تحصیلی سوم متوسطه برای پیشرفت و ترقی در آموزشگاه افسری توپخانه در مرکز آموزش توپخانه اصفهان با طی دوره شش ماهه آموزشگاه مذکور با درجه ستوان سومی به لشکر 92 زرهی اهواز منتقل شد.

‌وی تا زمان شهادت در نقاط مختلف جبهه مشغول خدمت بود و سرانجام در 23 تیر 1361 با سمت دیده بان در پاسگاه زید عراق پس از اصابت ترکش به سینه به شهادت رسید و در گلزار شهدای امامزاده عبدالله گرگان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها