مدیر حوزه شهرستان­‌های اداره­‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ساخت و تکمیل یادمان شهدای گمنام اولویت دفاتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس است

سرهنگ دوم پاسدار جواد شایان با بیان اینکه از بدو تشکیل دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها تحرک و پویایی خاصی در سطح استان ایجاد شده، گفت: یکی از مأموریت‌هایی که توسط دفاتر نمایندگی به طور جدی پیگری می‌شود احداث و تکمیل یادمان شهدای گمنام سطح استان است.
کد خبر: ۴۰۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ - 13July 2020

سرهنگ دوم پاسدار «جواد شایان» مدیر حوزه شهرستان­‌های اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت‌­وگو با خبرنگار دفاع‌­پرس در مشهد اظهار داشت: دفاتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با هدف بسط و گسترش مأموریت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان در راستای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرستان‌ها راه‌اندازی شد.

وی افزود: ساختار این دفاتر که متشکل از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان آتش به اختیار است وابستگی به هیچ مجموعه و سازمانی ندارد و کاملاً به صورت خودجوش و مردمی اداره شده و اجرای مأموریت می‌کند.

مدیر حوزه شهرستان­‌های اداره‌­کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه به نقش‌آفرینی دفاتر نمایندگی در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: طبق گزارش‌های دریافت شده از دفاتر نمایندگی، الحمدالله اکثر قریب به اتفاق این دفاتر به همراه اعضای شورا و نیروهای خود در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا اقدامات خوب و تأثیرگذاری انجام دادند.

شایان خاطر نشان کرد: به حول و قوه‌الهی در تمام شهرستان‌ها همکاری خوبی بین دستگاه‌های دولتی و نیروهای مسلح با دفاتر نمایندگی صورت گرفته و بنا به دستور استاندار خراسان رضوی مسئولین دفاتر در شهرستان‌ها دبیر شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بوده و در چند شورای دیگر نیز که در راستای مأموریت دفاتر است عضویت دارند.

این مسئول ابراز داشت: در ابتدای تشکیل دفاتر نمایندگی وظایف 24 گانه‌ با امضای مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان به دفاتر ابلاغ شده است. برگزاری فصلی جلسات شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس به ریاست فرماندار و دبیری مسئول دفتر نمایندگی، پیگیری ساخت و نگهداری یادمان‌های شهدای گمنام در شهرستان، تشکیل ساختار شورای دفتر در شهرستان و برگزاری جلسات منظم آن، جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس شهرستان و کمک به تدوین دانشنامه در استان از مهمترین وظایف این دفاتر هستند.

مدیر حوزه شهرستان­‌های اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: از بدو تشکیل دفاتر نمایندگی در شهرستان‌ها الحمدالله تحرک و پویایی خاصی در سطح استان ایجاد شده است. یکی از مأموریت‌هایی که توسط دفاتر نمایندگی به طور جدی پیگری می‌شود احداث و تکمیل یادمان شهدای گمنام سطح استان است. 

وی تصریح کرد: همه دفاتر نمایندگی حداکثر تلاش خود را در اجرای مأموریت‌ها دارند از طرفی شرایط و امکانات شهرستان‌ها متفاوت است و نمی‌توان شهرستانی را نسبت به شهرستان‌های دیگر برتری داد، اما شهرستان‌های تربت جام، کاشمر، نیشابور و گناباد عملکرد بهتری داشته‌اند.

شایان بیان داشت: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان از ابتدای تشکیل دفاتر نمایندگی در چندین نوبت در هر شهرستان‌ حضور پیدا کردند و از نزدیک در جریان روند اجرای مأموریت‌های این دفاتر قرار گرفتند. حضور مدیرکل حفظ آثار استان در جلسات شورای هماهنگی شهرستان‌ها و بازدید از یادمان‌های شهدای گمنام در هر یک از این شهرستان‌ها باعث پویایی و امیدبخشی در روند عملکرد دفاتر نمایندگی بوده است.

این مسئول گفت: با توجه به برگزاری کنگره 18 هزار شهید استان و گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، دفاتر نمایندگی حفظ آثار در شهرستان‌ها نسبت به هر چه باشکوه برگزار شدن این دو مناسبت فعالیت‌های لازم را آغاز کردند.

وی ادامه داد: کلیه برنامه‌های ابلاغی از طریق اداره‌کل حفظ آثار استان و فرمانداری‌ها به دستگاه‌ها، سازمان‌ها و دفاتر نمایندگی ابلاغ شده که با اولویت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و کنگره 18 هزار شهید استان در حال انجام است.

شایان بیان داشت: برنامه‌های گرامیداشت این حماسه ماندگار در قالب 52 عنوان برنامه ویژه دفاتر نمایندگی و 66 عنوان برنامه ویژه دستگاه‌ها و سازمان‌ها ابلاغ شده که تقریباً عمده برنامه‌ها حول گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

وی در پایان گفت: مسئولین دفاتر عضو ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ستاد کنگره 18 هزار شهید استان در شهرستان‌ها بوده و اعضای شورای دفاتر نمایندگی نیز عضو کمیته‌ها در این شهرستان‌ها هستند که برنامه‌های قابل اجرا نیز در راستای کنگره 18 هزار شهید برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار