رییس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس:

انقلاب اسلامی ایران، تهدیدها، تحریم‌ها و تحقیرها را به فرصت تبدیل کرد

رییس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس گفت: انقلاب اسلامی ایران، تهدیدها، تحریم‌ها و تحقیرها را به فرصت تبدیل کرده است و این هنر ایران اسلامی است.
کد خبر: ۴۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ - 08February 2015

انقلاب اسلامی ایران، تهدیدها، تحریم‌ها و تحقیرها را به فرصت تبدیل کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، حجت الاسلام امین رصاف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انقلاب اسلامی به اعتقاد بسیاری از کسانی که مطالعات تاریخی دارند، بیشترین شباهت را به انقلاب پیامبر اکرم(ص) دارد و این نشان میدهد که امام راحل به خوبی عمق مطلب انقلاب پیامبر را درک کردهاند.

وی با اشاره به این که مردم هم متوجه شدند که این حرکت، یک انقلاب است نه یک کودتا و باید در همه ابعاد انقلاب داشته باشند، افزود: به برکت ایثار ایثارگران و خون شهدا و نیز رهبری هوشمندانه امام راحل و رهبری عزیز، در عرصههای مختلف، موفقیتهای چشمگیری را شاهد بوده و هستیم.

رصاف تاکید کرد: باید با نقاط قوت، ضعفها را از بین ببریم و این جز با وحدت مردم حول محور ولایت امکان پذیر نیست.

رییس دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس تاکید کرد: ما وظیفه داریم که این دستاوردها را به نسل جوان و نوجوان معرفی کنیم. این وظیفه همه کسانی است که صاحب قلم و رسانه هستند که باید دین خود را به انقلاب ادا کنند تا این همه دستاورد به سادگی به فراموشی سپرده نشود و یا بعضی معاندان نتوانند در کارآمدی نظام خدشه وارد کنند.

وی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی همچون یک جزیره امن در منطقه است که اطرافش همه جنگ و آتش و خونریزی است، اما ایران امنیت و استقلال خود را به خوبی حفظ کرده و خط مقدم خود را بسیار دورتر از مرزهای خود برده است.

رصاف با اشاره به این که قبل از انقلاب، شاه ایران همچون استانداری حلقه به گوش بود و امروز ایران اسلامی خود برای خود تصمیم میگیرد، چه خوب و چه بد، خودش کار میکند و حتی با قدرت از همه آنها که در مقابل اسراییل میایستند حمایت میکند، بیان داشت: ایران اسلامی، امروز بیشترین ادعا را در زمینه هستهای و نظامی و علمی دارد. کدام کشور است که فقط یک صدم تحریمهای ایران را تحمل کند و دوام بیاورد؟ در حالی که ایران از اول انقلاب با این تحریمها روبرو بوده و امروز هم که به اوج خود رسیده، اما ایران پرتوان و پرقدرت، در شرایط تحریم، ماهواره فجر را به فضا پرتاب میکند.

وی با اشاره به این که ضعفها در عرصه فرهنگی را قبول داریم، افزود: با وجود ضعفها، انقلاب کار خود را به خوبی انجام داده و اگر موقعیتی همچون هشت سال جنگ تحمیلی پیش آید، قطعا آمار جوانان شهادت طلب بیش از زمان جنگ خواهد بود.

رصاف با تاکید بر اینکه در مسایل بین المللی، ایران یکی از تاثیرگذارترین کشورها در مسایل جهان است که دشمن را زمینگیر کرده است، تصریح کرد: انقلاب ما در کشور تبدیل به یک نظام شد و اکنون نظام زمینه سازی میکند تا افکار نظام و انقلاب را به یک تمدن برای تمام دنیا تبدیل کند. ایران به خوبی مسایل را رصد میکند و با اظهار نظر به موقع، تهدیدها را به فرصت تبدیل میکند. این هنر ایرانی است.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس بیان داشت: آن چه در دهه مبارک فجر باید مورد توجه خواص جامعه باشد، این است که نگذارند دشمن با القاء نقطه ضعفها، اراده و هویت را از مردم بگیرد. باید با آسیب شناسی نقطه ضعفها، کارآمدی نظام را به رخ دنیا بکشیم. چرا که فرهنگ ایرانی و اسلامی چه بخواهیم و چه نخواهیم در سراسر دنیا در حال انتشار است. باید با ابتکار عمل، خصوصا جوانان و نوجوانان را توجیه کنیم.

امین رصاف در مورد حوادث اخیر استان اظهار داشت: فتنه و فتنه گری را نباید دست کم گرفت. فتنه مساوی ضد انقلاب است. این اختلاف دیدگاه نیست. مسأله، مسأله براندازی نظام است. کسانی را که در این مورد نقش داشته و اعلام برائت نکردهاند، کماکان از دید مردم مطرودند. اگر کسی در جای رسمی مسئولیت داشته باشد، سزاوار نیست هم مسئولیت داشته باشد و هم از فتنهگران حمایت کند. چنین فردی یا اعلام برائت کند یا از مسئولیت کنار رود. مسئولیت وی پذیرفتنی نیست.

وی گفت: توصیه ما به فتنه گران این است که اوضاع استان را دیگر به هم نریزند. به مسئولین هم توصیه میکنیم که تلاش کنند وحدت را در استان حفظ کنند. خط قرمز ما برای حفظ وحدت، مسأله فتنه است.

رییس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در استان اشاره کرد و افزود: با شأن و جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع)، لازم است برنامههایی که در شیراز برگزار میشود، در چارچوب مشخصی تدوین شود تا دیگر اظهار نظرها دیگر اذهان را درگیر نکند.

حجه الاسلام رصاف با اشاره به اتفاقات اخیر در شورای شهر شیراز تصریح کرد: یکی از مسایلی که دنبال می کنیم، ارتباط دفتر نهاد رهبری با خبرنگاران است تا از دغدغههایشان باخبر شویم. تا کنون اگر به شکلی در جایی قوانینی وجود داشت که جایگاه و شأن خبرنگاران در آن حفظ نمیشد، تذکراتی دادهایم. ما نهاد اجرایی نیستیم، اما نظارت و حمایت از خبرنگاران را خواهیم داشت. ما این آمادگی را داریم که حرفهای خبرنگاران را بشنویم و پیگیر مسایل و مشکلاتشان باشیم. دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه همان طور که پناه و ملجأ اقشار مختلف است، در رأس همه اقشار، پناه خبرنگاران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها