مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصتی برای پاسداشت شهدا و ایثارگران است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس این فرصت را برای آحاد جامعه فراهم می‌کند تا قدردان حماسه جاوید دفاع مقدس و حماسه‌آفرینان آن باشند و با بهره‌گیری از این مناسبت ملی در راستای تقویت روحیه ایثار، مقاومت و شهادت‌طلبی در جامعه گام‌ بردارند.
کد خبر: ۴۰۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱ - 13July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ پاسدار «محمدحسن عفت‌پناه» مسئول بسیج اقشار و متخصصین سپاه امام رضا (ع) با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار اظهار داشت: فعال بودن راهبرد مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن، راهبرد انتخابی رهبر معظم انقلاب است.

وی در ادامه به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اقدامات مهمی که در قالب کنگره 18 هزار شهید استان پیگیری می‌شود سردست گرفتن سیره شهدا و مبنا قرار دادن دشمن‌ستیزی به عنوان یکی از ویژگی‌های شهدای والامقام است، بر همین اساس باید با بسیج همت‌ها و ظرفیت‌ها در طول سال جاری و سال آینده، مقدمات برگزاری با شکوه کنگره شهدای استان خراسان رضوی را فراهم کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: چهلمین سالگرد دفاع مقدس این فرصت را برای آحاد جامعه فراهم می‌کند تا قدردان حماسه جاوید دفاع مقدس و حماسه‌آفرینان آن باشند و با بهره‌گیری از این مناسبت ملی در راستای تقویت روحیه ایثار، مقاومت و شهادت‌طلبی در جامعه گام‌ بردارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطر نشان کرد: برای هر چه با شکوه برگزار شدن ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس و کنگره 18 هزار شهید استان باید تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا این دو مناسبت ملی به اولویت کاری دستگاه‌ها و ساختارها تبدیل شود.

یوسفعلی‌زاده به نقش بسیج در برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: باید بسیج بدون توجه به خط‌کشی‌های سیاسی با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد پرچمدار برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همچنین کنگره 18 هزار شهید در استان خراسان رضوی باشد. 

این مسئول بیان داشت: این تشکل مردمی به عنوان بازوان اجرایی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ضامن اجرای ویژه برنامه‌های این ستاد خواهد بود تا این مناسبت ملی مغفول واقع نشود.

وی در پایان فعال‌سازی دستگاه‌های اجرایی در راستای برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس و کنگره 18 هزار شهید استان با استفاده از ظرفیت بسیج ادارت، پیگیری و مطالبه بسیج ادارت از دستگاه‌های اجرایی استان مبنی بر حسن اجرای ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و کنگره شهدای استان و گزارش‌گیری از اقدامات صورت گرفته در طول سال جاری را ضروری دانست.

بسیج پشتیبان انقلاب اسلامی‌ست

سرهنگ عفت‌پناه نیز در این دیدار با اشاره به نقش بسیج در تداوم حرکت انقلاب اسلامی ابراز داشت: بسیج به برکت امام خمینی (ره) و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب توانست به اقتدار لازم دست پیدا کند و نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: بسیج از سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب تا کنون در میدان‌های مختلف حضور مؤثر و تعیین کننده‌ای داشته است. اگر توطئه دشمن در ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی با شکست مواجه شده بخشی از این پیروزی مرهون ایثار و از خودگذشتگی بسیجیان است.

عفت‌پناه تأکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال برخی محدودیت‌ها، نباید مأموریت‌های سپاه و بسیج دچار عقب‌ماندگی شود و باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود این مأموریت‌ها به سرانجام برسد.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته توسط بسیج اقشار در راستای برگزاری کنگره 18 هزار شهید استان، پیشنهادات خود را در خصوص اجرای هر چه بهتر برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت بسیجیان استان بیان کرد.

این مسئول در پایان، آمادگی بسیج اقشار سپاه امام رضا (ع) را در برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس و کنگره 18 هزار شهید استان اعلام کرد.      

در این دیدار «احمد زارعی» جانشین سازمان بسیج کارمندان و ادارت سپاه امام رضا (ع) ظرفیت‌های موجود در بسیج ادارات را برای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار