مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد:

حجاب هویت مذهبی زن مسلمان است

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد گفت: حجاب هویت مذهبی زن مسلمان است و حضرت زهرا (س) آیینه تمام‌ معنای حجاب و عفاف هستند.
کد خبر: ۴۰۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵ - 13July 2020

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد، ضمن گرامی‌داشت هفته عفاف و حجاب، اظهار داشت: حجاب هویت مذهبی زن مسلمان است و حضرت زهرا (س) آیینه تمام ‌معنای حجاب و عفاف هستند.

وی در ادامه بیان کرد: صدیقه‌کبری یک زن پرده‌نشین و عزلت‌نشین نبودند، بلکه بانویی بودند که در اجتماع و عرصه‌های مختلف، حضور فعال داشتند.

رضایی افزود: حضور در شعب ابی‌طالب در دوران تحریم، درجنگ احد و خندق به‌عنوان امدادگر، در جریان مباهله، حجه الوداع، دفاع از ولایت و جاهای مختلفی که نیاز به حضور ایشان بود فعالیت چشمگیری داشتند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد با اشاره به اینکه حضرت، چهار فرزند در سنین کودکی و خردسالی داشتند اذعان کرد: با وجود فرزندان کوچک هیچ وقفه‌ای در فعالیت‌های اجتماعی آن حضرت به‌ وجود نیامد و پیوسته در عین مادربودن، همسرخوب بودن باز در اجتماع هم فعال و کوشا بودند، به گونه‌ای که به جرأت می‌توان گفت اگر مجاهدت‌های ایشان نبود نه از رسالت خبری بود و نه از امامت.

رضایی با بیان اینکه فلسفه حجاب عمدتاْ بخاطر این است که زن فعالیت اجتماعی داشته‌باشد افزود: زن باید با حفظ تمام عرصه‌های عفاف و حجاب در اجتماع ظاهر شود.

وی یکی دیگر از آوردگاه‌های باشکوه مقوله عفاف و حجاب را کربلا دانست و خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) زهرای ثانی، فاطمه کربلا، تجلی همه خلق و خوی حضرت مادر است. جامعه زنان ضمن تبریک مجدد این هفته خدمت خواهران فاطمی، برنامه‌های خوبی در این هفته اجرا خواهد کرد.

رضایی ادامه داد: باتوجه به شرایط گسترش ویروس کرونا برنامه‌هایی در فضای مجازی در قالب پویش‌های مختلف، تجلیل از خواهران محجبه در سطح شهر، اجرای مسابقات متنوع در این خصوص انجام شده و بعضاً در شرف اجرا است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد در پایان گفت: از خواهران سرزمینم درخواست دارم چادری که امانت حضرت زهرا (س) و سند افتخار برای بانوان مسلمان ایرانی است را قدر بدانند و امانت‌دار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار