صبح امروز صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سپاه نینوای گلستان با سازمان حفاظت از محیط زیست

در راستای پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌های استان گلستان، تفاهم‌نامه‌ای با حضور فرمانده سپاه نینوای استان گلستان و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست منعقد شد.
کد خبر: ۴۰۵۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ - 14July 2020

انعقاد تفاهم نامه همکاری سپاه نینوا گلستان با سازمان حفاظت از محیط زیست

به گزارش خبرنگار دفاع‌‌پرس از گرگان، در راستای پیشگیری و جلوگیری از آتش سوزی در جنگل های استان گلستان، امروز تفاهم‌نامه‌ای با حضور سردار «علی ملک شاهکوهی» فرمانده سپاه نینوای استان گلستان و «جمشید محبت خانی» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور منعقد شد.

طی این تفاهم‌نامه قرار شد از ظرفیت نیروهای ارزشی بسیج در ایام تابستان که حریق جنگل های شمال را تهدید می کند، استفاده شود.

در این مراسم سردار «علی ملک شاهکوهی» اظهار داشت: این برای اولین بار است که چنین توافقی در استان رخ می دهد و اصل این تفاهم‌نامه بر اساس حفاظت و صیانت از محیط زیست و جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌هاست و اگر  همه ما خود را در برابر آتش سوزی های مراتع و جنگل ها مسئول ندانیم سرمایه آیندگان ما از بین خواهد رفت.

وی افزود: محیط زیست ما جزو سرمایه هایی است که باید به چشم امانت به آن نگاه کنیم و حفاطت و حراست از آن اصلی است که به عهده همه ما است و اکنون به دنبال این هستیم با دستگاه‌های دیگر همچون منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی هم چنین تفاهم‌نامه‌ای امضا کنیم.

‌در ادامه «جمشید محبت‌خانی» فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: فرزندان و آیندگان ما نحوه رفتارمان با محیط زیست را قضاوت خواهند کرد و ما باید بدانیم محیط زیست ارثی نیست بلکه امانتی برای فردای کشور است.

وی افزود: قلبا معتقدیم هر جا از برکت بسیج استفاده کردیم موفق بودیم و جالب است بدانید اولین شهید اطفای حریق محیط زیست امسال ما از پاسداران سپاه کرمانشاه بود.

محبت‌خانی بیان داشت: یکی از محورهای اصلی ما در برنامه‌های سال جاری، استفاده از ظرفیت بسیج است و این کار در گلستان هر چه زیباتر و با بهره‌وری بیشتر صورت بپذیرد نمونه‌ای برای دیگر استان‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها