کشتار مردم بی‌دفاع همدان توسط جنگنده‌های رژیم صدام

رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام در 25 تیر سال 1361 مصادف با روز قدس در اقدامی تجاوزکارانه به شهر همدان حمله و تعدادی از مردم بی‌دفاع این شهر را شهید و مجروح کرد.
کد خبر: ۴۰۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵ - 14July 2020

کشتار مردم بی‌دفاع همدان توسط جنگنده‌های رژیم صدامبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، 25 تیر 1361 ساعت 9:30 در حالی که مردم مسلمان و متعهد شهر همدان خود را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس و شرکت در نماز وحدت‌بخش آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آماده می‌کردند و دسته دسته به‌طرف مبدا راهپیمایی نزدیک می‌شدند. چند فروند بمب‌افکن متجاوز عراقی از ارتفاع بسیار زیاد از فراز همدان گذشته و اقدام به بمباران مناطق مسکونی این شهر کردند.

در این بمباران محله‌ی روبروی 600 دستگاه و خانه‌های سبدبافان شهر همدان مورد هجوم وحشیانه هواپیماهای صدام قرار گرفتند و علاوه بر شهید و مجروح شدن تعدادی از مردم، ده‌ها خانه مسکونی ویران شد و مردم همدان بلافاصله عملیات کمک‌رسانی را آغاز کرده و به‌یاری برادران و خواهران ستم‌دیده خود شتافتند.

همچنین هزاران نفر در صف‌های فشرده و با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و صدام، برای اقامه نماز جمعه به‌طرف استادیوم آزادی حرکت کردند و در آنجا تجمع کردند.

در دومین حمله، ساعت 11:37 بطور بی‌هدف شهر همدان را بمباران کردند و مردم آماده برای راهپیمایی روز بزرگ قدس را مورد هدف قرار دادند که بر اثر آن گروهی از برادران و خواهران نمازگزار و تعدای زن و کودک شهید و مجروح شدند.

براساس آخرین گزارش، بیش از 75 تن از مردم بی‌گناه همدان شهید و 350 تن دیگر مجروح شدند. گزارشات حکایت از آن دارد که تعداد شهدای این حادثه تلخ در همدان مجموعاً  487 مراجعه کننده به بیمارستان داشته است.

در بین شهدای این جنایت هولناک تعداد زیادی کودک شیرخوار و زن دیده می‌شود که از برخی تنها یک یا دو عضو آنها بدست  آمد. این بمباران ده‌ها خانه مسکونی بخش مستضعف‌نشین شهر را ویران کرد و به صدها منزل مسکونی صدمات فراوان مالی وارد آورد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار